به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صادق اکبری روز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان افزود: با رسیدگی فوری و قاطع، افزایش نظارت ها و هم افزایی دستگاه های متولی و هم چنین تقویت نظارت های درونی و بیرونی می توان معضل قاچاق را مهار کرد و جهش خوبی را در حمایت از کالای ایرانی و توسعه اقتصاد کشور شاهد بود.
وی بیان داشت: مردم نقش مهمی در اشاعه فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی دارند و با استفاده نکردن از کالای خارجی و خرید کالا‌های ایرانی در جهت کاهش ورود کالای مشابه خارجی و مبارزه با قاچاق تاثیر گذار هستند.
رییس شورای قضایی استان هرمزگان اظهار کرد: معضل قاچاق کالا و ارز پایه های اقتصاد کشور را ضعیف می کند و یکی از مهم ترین آثار و تبعات گسترش این پدیده در جامعه افزایش نرخ ارتکاب جرایم و آسیب های اجتماعی است.
اکبری، ضرورت مقابله با قاچاق سازمان یافته کالا و ارز را حلقه مفقوده در انسداد گریزگاه های قاچاقچیان از نظارت های قانونی برشمرد که لزوم این کار وحدت عمل، هم افزایی و همگرایی میان دستگاه های متولی به منظور تحقق پیشگیری و مقابله همه جانبه با قاچاق است.
وی یاد آور شد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند عزمی همگانی است و در این رابطه دستگاه قضایی با صدور آرای قاطع و برخورد جدی با قاچاقچیان به عنوان عاملی موثر در کاهش قاچاق کالا و ارز به نقش آفرینی می ‌پردازد.
این مسوول تاکید کرد: دستگاه قضایی باید با حمایت از سرمایه گذاران، صدور آرای قاطع و برخورد جدی با قاچاقچیان هزینه ارتکاب جرائم را بالا برده و مانع ورود کالای قاچاق به کشور شوند.
7195/6048
آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.