به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر خرم روی روزچهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: دستگیری این متهمان در یک هفته گذشته و با اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرزهای دریایی استان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در یک هفته گذشته با تلاش ماموران مرزبانی و با اجرای طرح مذکور، انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 21 میلیارد ریال کشف شده که عمده آنها لوازم برقی، سوخت، لوازم خانگی، مواد غذایی، البسه و برخی اقلام دیگر می باشد.
فرمانده مرزبانی هرمزگان با اشاره به توقیف 28 فروند شناور حامل کالای قاچاق، گفت: مبارزه جدی با ورود کالای قاچاق و برخورد با دانه درشت های قاچاق به صورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان استان است.
سرهنگ خرم روی نقش مرزنشینان استان را در افزایش کشف کالای قاچاق درهرمزگان بسیار موثر و مثبت ارزیابی کرد.
وی بیان داشت: از مردم مرزنشین خواستاریم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف درساحل و دریا مراتب را به مقرهای دریابانی در سطح استان اطلاع تا با متخلفان برخورد شود.
فرمانده مرزبانی هرمزگان تاکید کرد: قاچاق کالا و ارز تاثیر بسیار بدی بر اقتصاد کشور دارد و از همین رو مرزبانی هرمزگان مصمم است تا با مبارزه جدی با این معضل اقتصادی، چرخه تولید را در کشور رونق بخشد، تا در پی آن اشتغال زایی و مشکلات اقتصادی نیز برطرف شود.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت و 13 شهرستان دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت استراتژیک هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی ، ساحلی ، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.