به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ علی اصغر خرم روی روز شنبه در جمع خبرنگاران ، ارزش کالای قاچاق کشف شده را 49 میلیارد ریال عنون کرد.
وی ادامه داد: با اجرای طرح های مقابله با قاچاق کالا و ارز در مرزهای غربی ، ماموران دریابانی بندرلنگه به چهار فروند لنج تجاری مشکوک و آنها را مورد بازدید قرار دادند.
وی بیان داشت: در بازرسی از این شناورها انواع کالای قاچاق شامل مواد خوراکی ، آرایشی و بهداشتی ، لوازم خانگی ، پوشاک ، نوشیدنی های انرژی زا کشف و ضبط شد.
فرمانده مرزبانی هرمزگان تاکید کرد: قاچاق کالا و ارز تاثیرات بسیار بدی بر اقتصاد کشور دارد و از همین رو مرزبانی هرمزگان مصمم است تا با مبارزه جدی با این معضل اقتصادی ، چرخه تولید را در کشور رونق بخشد و در پی آن اشتغال زایی و مشکلات اقتصادی نیز برطرف شود.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت ، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت استراتژیک هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی ، ساحلی ، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.