به گزارش ایرنا، در بخشی از این پیام آمده است: سنگ بنای فرهنگ و تمدّن هر کشور بی تردید توسط دانشمندان و حکیمان آن کشور گذارده می شود و محکم می گردد از این رو باید ریشه‌های علم و ادب و حکمت را در سیره اندیشمندان و مفاخر هر تمدّن جستجو کرد و به آن پرداخت.
در ادامه این پیام تصریح شده است: ایران عزیز ما از گذشته‌های دور تا اکنون موطن و مأمن صدها اندیشمند و صاحب نظر در حوزه های مختلف علم و هنر بوده و هست پس لازم است عموم مردم ایران و به ویژه نخبگان و صاحبان استعدادهای برتر بیش از گذشته در شناخت این مفاخر ساعی باشند و در نشر و پخش آثار علمی ایشان اهتمام ورزند.
در ادامه پیام ستاری عنوان شده است: این مهم ضمن هویت بخشی هرچه بیشتر به ایران و ایرانی، زمینه های بازگشت به اقتدار علمی درشان این ملت را نیز هموارتر می نماید. یکی از این مفاخر و سرآمدان در سده هفتم هجری و در جنوب ایران و در استان پرافتخار هرمزگان، شمس الدین محمد بن احمد کیشی است، او از حکمای دوراندیش در حوزه ‌های مختلف اندیشه اسلامی است که در فلسفه، کلام، طب، معرفة النفس و ادبیات مقام استادی داشته است و از او شاگردان مبرزی چون قطب‌الدین شیرازی و مولانا شیخ کمال الدین عبدالرزاق کاشی و نیز آثار مکتوب ارزشمندی باقی مانده است.
در بخش پایانی این پیام آورده است: به یقین شناخت آرا و نظرات او تأثیر شگرفی بر روند اندیشه های بنیادین دوره های بعدی دارد و امیداست که همایش بزرگداشت مقام علمی و ادبی این دانشمند کمتر شناخته شده اعصار گذشته ایران موجب بالندگی هرچه بیشتر مباحث علمی و فرهنگی در استان هرمزگان و سایر استان های کشور شود. اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم فاخر علمی، امید واثق دارم که به حول و قوه الهی و با تلاش نخبگان و فرهیختگان کشور غبار مهجوریت بیش از پیش از رخ دانشمندان، مفاخر و اندیشمندان گذشته ایران زمین زدوده شود و آثار علمی ایشان در دسترس علاقمندان داخل و خارج از کشور قرار گیرد.
9887/6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.