سید ابوالحسن میر جلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به خشکسالی های مکرر در خراسان جنوبی و از بین رفتن پوشش گیاهی و از طرفی نفوذ ناپذیری زمین با اندک بارندگی روان آب و سیلاب هایی را شاهد هستیم که خسارت هایی را هم به دنبال داشته است.
وی بیان کرد: بارش های رگباری متداول هر سال در استان و ایجاد روان آب ها می طلبد اقدامات پیشگیری و مدیریت بحران در بهترین فرصت انجام شود و بر همین اساس از تمامی سیل آبها، جاده ها، پل و دیوارهای حفاظتی بازدید شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از مردم استان و مسافران خواست ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی در مسیر رودخانه و سیلاب ها قرار نگیرند.
وی از مسافران جاده ای هم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه سیلاب در سطح جاده ها اندکی تحمل کنند تا از شدت سیلاب کاسته شود و از جان خود و خانواده محافظت کنند.
ناپایداری جوی به صورت وزش باد، افزایش ابر و بارش باران از اواخر هفته گذشته در استان خراسان جنوبی آغاز شد که در اغلب مناطق بارش ها رگباری بوده است.
بنابر اعلام گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با توجه به نفوذ امواج ناپایدار و مرطوب به جو استان و تقویت شدت ناپایداری ها طی هفته جاری به تناوب وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق و گاهی وزش تندباد در استان روی خواهد داد.
خراسان جنوبی پس از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور و جزو کم بارش ترین استان های کشور در سال جاری است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.