سید ابوالقاسم میرجلیلی بامداد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زلزله به بزرگی 3،9 ریشتر ساعت 23 و 18 دقیقه و 8 ثانیه سه شنبه در 17 کیلومتری بیرجند و 18 کیلومتری شهر مود به وقوع پیوست.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه زلزله در عمق کم روی داد ( 7 کیلومتری زمین ) توسط مردم احساس شد و گرنه زلزله خاصی نبود و زیر 4 ریشتر بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه حدود نیم ساعت بعد پس لرزه دیگری به بزرگی 2،3 ریشتر حوالی شهر مود را لرزاند و شدت آن کمتر از زلزله قبلی بود، لذا روند کاهشی بوده و نگرانی بابت زلزله های بعدی تا حدودی برطرف شده است.
وی ادامه داد: با این وجود خراسان جنوبی، استانی زلزله خیز است و با توجه به این که هر 12 سال یک زلزله بالای 4 ریشتر در آن روی می دهد مردم باید حساسیت و مراقبت لازم را داشته باشند و نکات ایمنی را همواره رعایت کنند.
میرجلیلی با اشاره به اعزام گروه های ارزیاب به مناطق تحت تاثیر زلزله سه شنبه شب گفت: این زلزله هیچ گونه خسارت جانی یا مالی نداشته است.
وی درباره اعلام بزرگی زمین لرزه اظهار کرد: پس از وقوع زلزله دستگاه های مختلف بزرگی و شدت آن را محاسبه می کنند که ممکن است اعداد متفاوت اعلام شود اما نتیجه نهایی درباره زلزله بیرجند همان 3،9 ریشتر است.
زمین لرزه به بزرگی 3.9 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شامگاه (سه شنبه) 16 کیلومتری بیرجند و 18 کیلومتری شهر مود در عمق 7 کیلومتری زمین را لرزاند.
با توجه به اینکه زلزله باعت لرزش نسبتا شدید ساختمان ها شد بسیاری از مردم از منازل خود بیرون آمدند و ساعاتی با خودرو در معابر عمومی شهر تردد کردند.
3028*خبرنگار و انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.