به گزارش ایرنا، محمد حسین امید روز چهارشنبه در نشست بنیاد خیرین دانشگاه سمنان در سالن اجتماعات این دانشگاه، افزود: 150 میلیارد تومان طرح های عمرانی درحال ساخت به وسیله بنیاد خیرین دانشگاه ها سراسر کشور در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: 50 میلیارد تومان طرح های عمرانی در سال 95 در دانشگاه های سراسر کشور به بهره برداری رسید.
وی با بیان این که در گذشته کمتر از 10 بنیاد خیرین در دانشگاه های سمنان، یزد، کاشان وجود داشت، یاد آور شد: این تعداد به بیش از 61 بنیاد افزایش پیدا کرده است که نشان دهنده اعتماد خیران به دانشگاه ها و تمایل مردم نیک اندیش کشور برای کمک تعالی و رشد علم در بین جوانان برای پیشرفت کشور است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یاد آورشد: یکی از تاکیدهای مقام معظم رهبری افزایش وقف علمی و حمایت از نخبگان است که اکنون 10 هزار نخبه با حمایت های مالی از طریق بنیاد خیرین در دانشگاه و مقاطع مختلف دانشگاهی تامین مالی و حمایت می شوند.
وی گفت: طرح هایی که توسط خیرین آغاز می شود و به 50 درصد پیشرفت در ساخت می رسد از سوی دولت بقیه آن طرح‌ها تکمیل می‌شود و خیران معاف از پرداخت مالیاتی هستند.
وی به آغاز طرح مشارکتی وقف با اوراق 100 هزار تومانی برای مشارکت گرفتن از خیران در برخی از استان های کشور اشاره کرد و گفت: استان های تهران، کاشان و یزد در این طرح برای افزایش مشارکت حداکثری مردم در کمک به بنیاد خیرین قدم برداشته اند.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرح های بزرگ عمرانی دانشگاه سمنان، گفت: ساخت و تکمیل برخی طرح های نیمه کاره این دانشگاه ممکن است با اعتبار عمرانی 50 سال به طول بینجامد ولی با مشارکت بنیاد خیرین این طرح ها کمتر از 10سال به بهره برداری می رسد.
محمدحسین امید امروز پس از حضور در این نشست، یبمارستان آموزشی و پژوهشی حیوانات خانگی دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان را در ساختمان اهدایی خیر حاج غلامحسین پهلوانیان افتتاح کرد و ساخت یک مجموعه آموزشی، فرهنگی و تجاری در زمین اهدایی خیر مرحوم آقای حاج علی آقا سیستانی را در سمنان کلنگ زنی کرد.
هزار و 160 خیر در بنیاد خیرین دانشگاه ها کشور عضویت دارند.
دانشگاه سمنان با حدود بیش از 14 هزار دانشجو، در برخی شاخص های علمی و پژوهشی در جایگاه دوازدهمین دانشگاه برتر کشور قرار دارد.7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.