به گزارش ایرنا، احداث پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی شهید چمران رودان که یکی از خواسته ها و مطالبات دیرینه دو و میدانی کاران مستعد این شهرستان است، با توجه مسئولان وقت در سال 85 در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی این طرح در همان سال آغاز شد.
در حالی که ورزشکاران رودانی برای بهره برداری از این طرح لحظه شماری می کردند، عملیات اجرایی به علت کمبود اعتبار در میانه راه متوقف شد و هم اکنون 11 سال است که این طرح مهم نیمه کاره رها شده و در بلاتکلیفی به سر می برد.
وقفه طولانی مدت در عملیات اجرایی این طرح مهم، نارضایتی ورزشکاران را به دنبال داشته است اما نبود اعتبار موجب شده تا این طرح هم چنان نیمه کاره بماند.
عده ای از ورزشکاران رودانی در گفت و گو با ایرنا ابراز کردند: احداث پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی شهید چمران رودان یکی از اقدام های مناسب مسئولان بود که عملیات اجرایی آن 11 سال پیش آغاز شد اما بلاتکلیفی و نیمه کاره رها شدن عملیات اجرایی، ‌به دغدغه ای بزرگ برای ورزشکاران تبدیل شده است.
آن ها اظهار داشتند: این طرح در گیر و دار بی اعتباری و کم توجهی مسئولان گرفتار شده و با گذشت بیش از یک دهه، همچنان ناتمام مانده و به سرانجام نرسیده است.
دبیر هیات دو و میدانی رودان در گفت و گو با ایرنا یکی از مهم ترین موانع فرا روی توسعه ورزش شهرستان را ضعف در زیرساخت های ورزشی عنوان کرد و افزود: رودان قطب ورزش دو و میدانی هرمزگان است اما ورزشکاران این شهرستان با محرومیت ها، مشکلات و نارسایی های فراوانی نظیر کمبود امکانات و نبود فضاهای ورزشی لازم و کافی دست و پنجه نرم می کنند.
جلیل ساکت با بیان این که ورزش دو و میدانی شهرستان رودان نیازمند توجه و حمایت بیشتری است، اظهار داشت: عملیات اجرایی پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی شهید چمران رودان، 11 سال پیش آغاز و به علت نبود اعتبار در میانه راه متوقف شد و به رغم وعده های متعدد متولیان امر مبنی بر تامین اعتبار لازم جهت ادامه عملیات اجرایی، این طرح ورزشی همچنان بلاتکلیف است.
وی خاطر نشان کرد: رودان در رشته دو و میدانی از ظرفیت و استعداد بسیار بالایی در بخش آقایان و بانوان برخوردار است و اگر چه محرومیت ها، کمبود امکانات و نبود فضاهای ورزشی لازم و کافی، موجب شده تا ورزشکاران این شهرستان نتوانند استعداد و توانایی خود را آن گونه که می باشد به نمایش بگذارند، همواره در میادین استانی و کشوری با عملکرد درخشان و تماشایی گوی سبقت را از حریفان ربوده اند.
ساکت اضافه کرد: برغم وجود مشکلات و نارسایی های موجود، ورزشکاران شهرستان همواره با تلاش، همت، پشتکار و با عملکرد مطلوب و تحسین برانگیز شایستگی خود را اثبات کرده اند و هیچ گاه تسلیم محدودیت ها نشده اند.
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به ورزش و حمایت از ورزشکاران خاطر نشان کرد: دو و میدانی کاران این شهرستان برای تداوم افتخارآفرینی، قهرمانی و مدال آوری در میادین مختلف نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان هستند.

** رودان مهد پرورش ستارگان صاحب نام دو و میدانی
ساکت در ادامه با اشاره به ظرفیت و استعدادهای فراوان رودان در رشته دو و میدانی افزود: 18 نونهال دو و میدانی کار رودانی در طرح ملی استعدادیابی فدراسیون دو و میدانی در سال 95 حضور داشتند که طاها داوری، علی حسن نژاد و احمدرضا صابریان با ارائه عملکرد درخشان و تحسین برانگیز به دور نهایی راه یافتند.
وی با بیان این که ورزشکاران این شهرستان همواره گوی سبقت را از حریفان ربوده اند خاطر نشان کرد: حسین درویشی در سال های 92 و 93 و حمیدرضا نجفی در سال 95 از سوی هیات دو و میدانی استان هرمزگان به عنوان برترین ورزشکاران دو و میدانی کار استان معرفی شدند.
ساکت با انتقاد از زیرساخت های ضعیف ورزش بانوان در رودان بیان کرد: به رغم وجود استعدادهای فراوان در بخش بانوان، این ورزشکاران دو و میدانی کار مظلوم واقع شده اند و کمبود امکانات و نبود فضاهای لازم آن ها را با مشکلات فراوانی مواجه ساخته است.
وی خاطر نشان کرد: بانوان ورزشکار رودان از استعداد بالایی برخوردار هستند که در صورت حمایت و فراهم کردن امکانات و شرایط برای آن ها می‌ توانند در میادین مختلف به خوبی درخشیده و برای شهرستان، استان و کشور افتخار آفرینی کنند.

** ساماندهی پیست دو و میدانی رودان در گرو تحقق وعده وزارت نفت
سرپرست اداره ورزش و جوانان رودان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: با تخصیص اعتبار 10 میلیارد ریالی از محل اعتبارات وزارت نفت به طرح نیمه تمام پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی شهید چمران رودان، عملیات اجرایی تکمیل و اتمام این طرح ورزشی پس از 11 سال وقفه و بلاتکلیفی از سر گرفته می شود.
محمدحسن رأفتی خاطر نشان کرد: با پیگیری های نماینده مردم حوزه شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و نگاه ویژه دولت، 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت برای ساخت پنچ فضای ورزشی در پنچ شهرستان شرق استان تصویب شد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تکمیل و اتمام پیست دو و میدانی رودان با هماهنگی مدیرکل ورزش و جوانان و نماینده مردم حوزه شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، اعتبار 10 میلیارد ریالی مصوب شده سهم این شهرستان برای تکمیل و اتمام این فضای ورزشی هزینه می شود.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی تکمیل و اتمام طرح پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی شهید چمران رودان هم اینک در انتظار تحقق وعده وزارت نفت، تخصیص و جذب اعتبار لازم است.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
رودان قطب ورزش دو و میدانی هرمزگان است و وجود ورزشکاران صاحب نام و بلندآوازه در رده های سنی مختلف گواه این مدعاست.
از پیشکسوتان این رشته می توان به خوبیار خورشیدی، عباس عباس زاده، محمود عسکری، هوشنگ کریمی و عیسی جعفری اشاره کرد که در سال هایی نه چندان دور به تیم ملی دعوت شده اند.
علی زمانی، مهدی معمارباشی، رضا حسن زاده و زنده یاد مهدی زمانی افتخارآفرینان و مدال آوران شهرستان رودان در رده های سنی نوجوانان و جوانان سابقه چندین دوره حضور در تیم ملی را در کارنامه ورزشی خود دارند.
حسین درویشی از دیگر ورزشکاران مدال آور شهرستان رودان در رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان است که در سال های 92 و 93 در رده های سنی نوجوانان و جوانان به تیم ملی دعوت شده است.
حمیدرضا نجفی نیز در رده های سنی جوانان، امید و بزرگسالان در رقابت های مختلف کشوری خوش درخشیده و چندین مدال رنگارنگ را در کارنامه ورزشی خود به ارمغان دارد.
جلیل ساکت دارنده مدال های رنگارنگ از رقابت های مختلف کشوری، تنها ورزشکار دو و میدانی کار رودانی است که در کنار سید منصور روشن قیاس رییس هیات دو و میدانی استان هرمزگان مدرک مربیگری بین المللی از فدراسیون جهانی دو و میدانی را در کارنامه ورزشی خود به ارمغان دارد و هم اکنون به عنوان مربی استعدادیاب فدراسیون دو و میدانی کشور در هرمزگان فعالیت می کند.
دو و میدانی کاران شهرستان رودان هم اکنون از زمین های خاکی در جوار ارتفاعات شمالی شهر رودان، پیست سیمانی مجموعه ورزشی شهید چمران شهر رودان و پیست خاکی مجموعه ورزشی رگبار اسلام آباد برای تمرین و برگزاری رقابت ها استفاده می کنند.
7196/7408
گزارش: طیبه رحیمی ** انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.