حسن شاهرخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا افزود: با وجود سرمایه گذاری و سرمایه های این شهرستان در بخشهای مختلف از جمله در بخش سنگ آهن، ورزش خواف با محرومیتها و مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می کند.
وی اظهار کرد: در سالهای گذشته از توان اقتصادی و سرمایه های موجود برای کاهش تنگناها و محرومیتهای این بخش استفاده موثر نشده است.
وی گفت: شهرستان خواف از نبود یک سالن استاندارد ورزشی برای برگزاری مسابقات رنج می برد و اماکن موجود در شهر و بخشهای جلگه زوزن و سنگان بسیار فرسوده، قدیمی و با حداقل امکانات دایر هستند.
شاهرخی افزود: تنها استخر زیر مجموعه اداره ورزش و جوانان خواف از داشتن سونا و جکوزی و زیرساختهای لازم محروم است و با وجود استعدادهای خوب در ورزش کشتی یک سالن کشتی در شهرستان ایجاد نشده و تنها یک تشک تاتامی برای ورزشهای رزمی در این شهرستان وجود دارد.
وی اظهار کرد: احداث خانه کشتی شهرستان خواف از پنج سال گذشته آغاز شده ولی به دلیل کمبود اعتبار در مرحله فوندانسیون و سوله باقی مانده است.
وی کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات و موانع توسعه ورزش خواف دانست و گفت: از مجموع 9 پست مصوب در اداره ورزش و جوانان این شهرستان هفت پست خالی است و این اداره با 6 نیروی سازمانی و قراردادی فعالیت دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان خواف افزود: امور مهمی مانند ورزش بانوان، امور فرهنگی و همچنین سه نمایندگی این اداره در بخشهای سلامی، سنگان و جلگه زوزن به دلیل نبود نیروی انسانی غیر فعال و بدون تصدی هستند.
وی اظهار کرد: با وجود توجه و همراهی های فرماندار و نماینده مردم خواف در مجلس شورای اسلامی، ورزش این شهرستان با محرومیتها و کمبودهای بسیار دست به گریبان است و توجه بیشتر مسئولان ذیربط را می طلبد.
وی گفت: توان و استعدادهای بالقوه بسیار بین ورزشکاران رشته های مختلف مناطق شهری و روستایی و پیشکسوتان ورزشی خواف وجود دارد که به دلیل کمبود زیرساختهای لازم امکان به فعلیت رسیدن آنها به نحو مطلوب فراهم نشده است.
هم اکنون بیش از 2 هزار ورزشکار در قالب 40 هیات ورزشی در شهرستان خواف سازماندهی شده اند.
مرکز شهرستان 140 هزار نفری خواف با 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.