حجت الاسلام محمد عبادی زاده شامگاه پنجشنبه با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه کتاب و رسانه های دیجیتال هرمزگان، اظهار داشت: پذیرش مقاطع تکمیلی(سطح دو و سه) حوزه‎های علمیه خواهران برای سال تحصیلی 98-97 از سوم بهمن ماه آغاز شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.
وی بیان داشت: علاقه مندان دارای مدرک دیپلم برای ثبت نام باید وارد سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران شده و جهت ثبت نام اقدام کنند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: نزدیک به یک هزار و 800 طلبه خواهر در حوزه های علمیه در این استان مشغول به تحصیل هستند که این تعداد در چشم انداز پنج ساله به دو برابر افزایش می یابد.
عبادی زاده ابراز داشت: با توجه به اینکه هدف گذاری ما برای پنج سال آینده پذیرش بیش از 4 هزار طلبه است، اگر عزم جدی دولت برای کمک به تامین زیرساخت های حوزه های علمیه بیشتر شود، ما نیز این آمادگی را داریم که تا پنج سال آینده تعداد متقاضیان خود را به دو برابر افزایش دهیم.

** راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد در 50 درصد شهرستان ها
وی تعداد رشته های کارشناسی ارشد(سطح سه) را پنج رشته شامل تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام اسلامی و کلام با گرایش امامت عنوان کرد و افزود: امیدواریم با توجه به نیازسنجی های استان بتوانیم بخش عمده ای از نیازهایمان را با تاسیس رشته های تحصیلات تکمیلی در سطح سه و چهار تکمیل کنیم.
مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر سه مدرسه در مقطع کارشناسی ارشد(سطح سه) در شهرستان های بندرعباس و کیش فعال هستند و از سال آینده شهرستان های رودان و میناب نیز به این ظرفیت اضافه می شوند.

*کمبود استاد مقطع دکترا در حوزه های خواهران
به گفته عبادی زاده، در 2سال آینده 50 درصد شهرستان هایی که ظرفیت دانش آموخته طلاب را داشته باشند مقطع کارشناسی ارشد( سطح سه) در این شهرستان ها راه اندازی می شود و اگر نتوانیم موسسه آموزشی سطح سه دایر کنیم در حد تاسیس مرکز تخصصی اقدام خواهیم کرد.
وی در خصوص رشته های دکترا نیز گفت: نگاه ما به رشته های مقطع دکترا راه اندازی رشته های مقارن و تطبیقی است که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفته اما درحال حاضر برای تامین استادان این مقطع با کمبود مواجه هستیم که امید داریم نظر مساعد آیت الله نعیم آبادی ، امام جمعه استان را در این باره داشته باشیم.
مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان اولویت راه اندازی مقطع دکترا(سطح چهار) را شهرستان بندرعباس اعلام کرد و ادامه داد: نگاه ما به پذیرش و افزایش رشته ها در حوزه های علمیه متناسب با نیازهای هر منطقه است.
عبادی زاده اضافه کرد: راه اندازی رشته های جدید در هر منطقه در سطح سه یکسان است اما در مقطع ارشد متفاوت خواهد بود.
وی در پایان یکی از مشکلات استان هرمزگان را کمبود مدرس در سطح مدارس و دانشگاه ها عنوان و اظهار کرد: امروز نیازهای مختلفی در سطح استان داریم و یکی از هدف گذاری های ما در پذیرش دانشجوی طلبه سطح سه و چهار تامین بخش عمده ای از کمبودهای دستگاه های اجرایی و هیات علمی دانشگاه ها می باشد.
درحال حاضر در استان هرمزگان 13 مدرسه علمیه خواهران در شهرهای بندرعباس (2 مدرسه)، بندرلنگه، پارسیان ، میناب، بشاگرد، رودان، جاسک، سیریک ، حاجی آباد، قشم و کیش( 2مدرسه) فعالیت دارند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده:خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.