به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صادق اکبری شامگاه سه شنبه در آئین بهره برداری از چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی هرمزگان که در شهرستان بندرلنگه انجام شد، اظهار داشت: این دفتر، نخستین دفتر خدمات قضایی الکترونیک بندرلنگه است.
وی افزود: افزایش کارآمدی، بالا رفتن سرعت و دقت، جمع آوری اطلاعات پرونده ها،کاهش مراجعه مردم به دستگاه های قضایی و بررسی وضعیت دادخواست های قضایی به صورت آنلاین از جمله هدف های راه اندازی این دفترها است.
اکبری با بیان اهمیت رضایتمندی مردم از قوه قضائیه تاکید کرد: با راه ‌اندازی این دفترها از مراجعه حضوری به دادگستری جلوگیری شده و ضمن حفظ کرامت مراجعه کنندگان ارائه خدمات نیز سرعت می گیرد.
وی ابلاغ را یکی از مهم ترین اصول دادرسی عنوان کرد و گفت: امروزه با افتتاح این دفاتر و با استفاده از فناوری جدید، سامانه ثنا امر ابلاغ را دقیق و سریع انجام می‌دهد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطر نشان کرد: الکترونیکی شدن روند ابلاغ ها، علاوه بر صرفه جویی در وقت، در کاهش هزینه ها نیز تاثیر بسزایی داشته و کمک شایانی در شیوه نوین دادرسی ها و ارائه خدمات به مردم است.
اکبری اظهار کرد: در حال حاضر 58 درصد از ابلاغیه ‌ها در سطح استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که امیدواریم تا پایان امسال به 80 و در سال آینده به 90 درصد برسد.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.