اسلام باوقار عصر دوشنبه با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه کتاب و رسانه های دیجیتال هرمزگان، اظهار داشت: شورای شهر به حسب وظایف ذاتی خود در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشت، توسعه شهری و برخی دیگر از حوزه ها ورود می کند و هیچ کدام از این مسائل بر دیگری ارجحیت ندارد.
وی ادامه داد: اولویت بررسی مسائل و مشکلات در شورای شهر را مردم، خواسته ها و مشکلاتشان تعیین می کند.
باوقار تصریح کرد: در حال حاضر بررسی مسائل حوزه شهری بندرعباس با توجه به فرسوده بودن بیش از 45 درصد از بافت این شهر، از جمله اولویت های مهم و در دستور کار شورا است.
این مقام مسئول گفت: در بندرعباس مشکلات بسیاری در خصوص بافت فرسوده وجود دارد و این معضل خود موجب افت شاخص های فرهنگی در برخی مناطق شهری به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها برای دسترسی و حضور مردم در اماکن و برنامه های فرهنگی شده است.
باوقار با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی و نقش آن در رشد و پویایی جامعه، خاطر نشان کرد: در همین راستا نیز بودجه فرهنگی شورا به منظور ارایه خدمات بیشتر به مردم در بخش های فرهنگی و اجتماعی در سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.
رئیس شورای شهر بندرعباس در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت کتابخانه شهدا که بیش از دو سال است بلاتکلیف مانده، گفت: این کتابخانه در دست تخریب بود که شورای شهر با مصوبه ای از تخریب آن پیشگیری و بودجه ای را جهت بازسازی آن تخصیص داد.
وی ادامه داد: در حال حاضر این کتابخانه بازسازی شده و فضای فرهنگی بسیار خوبی برای شهر بندرعباس است، اما متاسفانه به دلیل وجود برخی ناهماهنگی های بین بخشی، هنوز فعالیت آن آغاز نشده است.
باوقار خاطر نشان کرد: در اولین نشست شورای شهر در هفته آینده بررسی وضعیت این کتابخانه را در دستور کار داریم تا وضعیت آن مشخص شود.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از شامگاه یکشنبه اول بهمن ماه به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بندرعباس واقع در سه راه جهانبار فعالیت خود را آغاز کرده است.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.