به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز دوشنبه در دیدار با مدیر کل زندان های استان هرمزگان افزود: در بعضی از مواقع حبس نمی تواند چندان بازدارنده شود و نیاز است برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی که خانواده زندانیان را نیز در بر می گیرد از مجازات جایگزین حبس استفاده کرد.
وی بیان داشت: «باز اجتماعی کردن» زندانیان اقدامی بسیار ارزشمند است که باید با قوت و جدیت بیشتری دنبال شود.
استاندار هرمزگان همچنین بر آموزش مهارت های شغلی در زندان ها تاکید کرد و گفت: اشتغال و حرفه آموزی زندانیان را به آینده امیدوار می کند و عامل تاثیرگذاری برای اینکه بازگشت مجددی به زندان نداشته باشند، خواهد بود.
همتی گفت: باید بخش های آموزشی و فرهنگی را در زندان ها تقویت کرد تا زمینه ورود به اجتماع و بازسازی شخصیت زندانیان فراهم شود.

**معاون استاندار: باید از ظرفیت هرمزگان و حمایت دستگاه ها برای اشتغال زندانیان استفاده کرد
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری هرمزگان نیز در دیدار جداگانه با مدیر کل زندان های هرمزگان بر ارائه طرح های اقتصادی برای اشتغال زندانیان تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های استان و حمایت سایر دستگاه ها برای اشتغال زندانیان استفاده کرد.
بهروز اکرمی افزود: با کار علمی و تحقیقاتی می شود ریشه بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی را شناسایی و برای پیشگیری از آن برنامه ریزی کرد.
وی بیان داشت: می توان با تحلیل دقیق آمار و ارائه راهکارهای علمی و مدون به سمت کاهش جمعیت کیفری زندان ها حرکت کرد.
معاون استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه از اقشار مختلف جامعه با جرائم مختلف در زندان ها نگهداری می شوند، اظهار کرد: زندان ها نقش بسزایی در ارتقای امنیت جامعه دارند و برای کاهش و رفع مشکل های آنان تلاش می شود.
اکرمی ادامه داد: کار در زندان ها سخت و طاقت فرسا است و رفع مشکل های زندان ها در اولویت برنامه های امنیتی استان است.

**مدیرکل زندان های هرمزگان: زندانیان برای جذب بازار کار باید مورد حمایت قرار گیرند
مدیرکل زندان های استان هرمزگان نیز با قدردانی از حمایت های استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: باید مددجویانی که در زندان ها مهارت های شغلی را آموزش می بینند مورد حمایت قرار بگیرند تا جذب بازار کار شوند.
علی استادی افزود: اگر این مددجویان بعد از آزادی حمایت نشوند حلقه اصلاح و تربیت تکمیل نخواهد شد و زمینه بازگشت مجدد آنان به زندان فراهم می شود.
وی بیان داشت: زندان تنها محلی برای نگه داری مجرمان نیست، بلکه با اقدام های اصلاحی و تربیتی در زندان ها، زمینه ورود مثبت زندانیان به جامعه فراهم می شود.
مدیر کل زندان های هرمزگان اظهار کرد: اقداماتی که در زندان ها برای اصلاح و تربیت زندانیان انجام می شود تنها بخشی از کارهایی است که برای ورود زندانیان به جامعه انجام می شود و بخش دیگر این اقدام ها که باید در جامعه انجام شود به خوبی مدیریت نمی شود.
استادی گفت: جامعه با دید مناسبی به فرد زندانی نگاه نمی کند و نیاز است در مرحله اول این نگاه نسبت به زندانیان تغییر کند و با حمایت های عاطفی و مالی از ارتکاب جرم مجدد توسط آنان پیشگیری شود.
وی افزود: همه تلاش کارکنان زندان ها، فراهم کردن شرایطی برای سازگار کردن زندانیان با هنجارهای جامعه است و این مهم به خوبی در زندان های استان انجام می شود.
مدیر کل زندان های هرمزگان ادامه داد: حجم کارهایی که در زندان ها انجام می شود بسیار بالا است اما اعتبارهای موجود هیچ تناسبی با فعالیت های انجام شده در زندان ها ندارد.
وی خواستار حمایت های ویژه استاندار هرمزگان برای رفع مشکلات مالی زندان های استان شد.
استادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون مددجویان در زندان های استان 221 هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفتند.
وی بیان داشت: برای حدود 400 نفر هم شغل ایجاد شده که ماهانه حقوق دریافت می کنند.
در پایان این دیدار یکی از دست ساخته های مددجویان زندان بندرعباس به استاندار هرمزگان اهداء شد.
شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و بندرلنگه دارای زندان، جاسک، قشم، پارسیان و بندرعباس بازداشتگاه و یک باب کانون اصلاح وتربیت در بندرعباس است.
شهرستان رودان هم اکنون دارای اردوگاه استانی کار درمانی است که در کنار این مکان در پنج کیلومتری ورودی این شهر، زندان جدید ساخته می شود.
زندان مرکزی بندرعباس نیز درخارج از محدوده شهری و در منطقه چوچ این شهرستان در حال ساخت است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.