به گزارش ایرنا، ابوذر مهدی نخعی یکشنبه شب درحاشیه نشست بررسی آخرین وضعیت اجرایی آیین نامه کالاهای ملوانی درشهرستان های میناب، سیریک وجاسک افزود: این آیین نامه درهیات دولت با هدف توسعه صادرات واردات و رشد اقتصادی وامنیت مرزهای دریایی تصویب شد.
وی، خواستار همکاری تمام دستگاه های متولی در این امر شد و ادامه داد: اجرای این آیین نامه به نحو احسن می تواند تجارت قانونی را در شرق هرمزگان و شهرستان میناب افزایش دهد.
معاون استاندار هرمزگان، با تاکید براجرای سریع آیین نامه ملوانی، خواستار کاهش بروکراسی اداری و انجام آزمایش کالاهای وارداتی توسط یک ارگان شدند .
نخعی تصریح کرد: کالاهایی که دارای ثبت سفارش هستند محدودتی برای واردات ندارند و ملوانان از امتیاز10 میلیون تومانی معافیت گمرکی برخودار هستند .
وی یاد آور شد: سواحل مکران در شهرستان های میناب ، سیریک و جاسک سواحل بکر و خدادادی بوده و برنامه ریزی ها به گونه ای است که نزدیک به 6 میلیون جمعیت در آن بارگذاری شود .
فرماندار ویژه میناب اظهارداشت: بازاربار ملوانی برای توسعه تجارت منطقه و ایجاد اشتغال پایدار و قانونی و تامین معیشت مردم از جایگاه مهمی برخوردار است .
نخعی افزود: میناب بزرگترین تولید کنند انبه کشور است و سالانه نزدیک به 600 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند.
وی خاطر نشن کرد: بطور حتم توسعه بندری در شهرستان میناب نوید افزایش صادرات محصولات کشاورزی و دامی به بازارهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و دیگر کشور ها را به همراه خواهد داشت .
مدیرکل امنیتی وانتظامی استانداری هرمزگان گفت: این استان با وجود داشتن چند گمرک و بندرهای متعدی وضیعیت تجارت دریایی آن مناسب نیست .
عزیزالله کناری افزود : شرق هرمزگان باید بتواند اجرای این آیین نامه را به صورت نمونه در سطح استان دنبال کنند تا شاهد اجرای این آیین نامه در سطح ملی باشیم .
وی اظهار داشت: ساحل نشینان به هیچ عنوان قاچاقچی نیستند واکنون که راه صادرات و واردات بازشده باید در چهارچوب قوانین این امور صورت بگیرد .
شهرستان میناب با بندرهای تیاب، کلاهی و کرگان در زمینه صادرات و واردات و صید وصیادی فعالیت دارد.
شهرستان میناب با 300 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق بندر عباس قرار دارد.
7194 /6048
خبرنگار : علی نجفی **انتشار دهنده : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.