به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی هرمزگان اظهار داشت: پیش بینی شده است که 556 هزار نفر برای دریافت کارت مرزنشینی در استان هرمزگان اقدام کنند.
وی تصریح کرد: صدور کارت مرزنشینی مقدمه مبادلات مرزی با فعال کردن تعاونی هاست که با هماهنگی بیشتر باید این امر مهم تحقق یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: برای رونق بیشتر مبادلات مرزی در هرمزگان باید ابزار‌ها و راهکار‌های جدید در نظر گرفته شود.
وی با تاکید بر تلاش بیشتر به منظور افزایش میزان مبادلات مرزی در هرمزگان ، گفت: در این راستا سیستم ها نیز باید نوین سازی شود.
اکرمی بر لزوم توسعه فعالیت‌ های تعاونی‌های مرزنشینان تاکید کرد و افزود: براساس تصمیماتی که اتخاذ شده این تعاونی‌ها می‌توانند در راستای صادرات محصولات استان گام بردارند و در مقابل نیز معادل آن واردات کالا داشته باشند.
وی یاد آور شد : فرآیند صدور کارت‌های الکترونیکی تعاونی‌های مرزنشین در مناطق مرزی استان انجام می‌شود و از ساکنان در این مناطق می ‌خواهیم تا برای دریافت این کارت اقدام کنند تا در فعالیت ‌های اقتصادی تعاونی‌های مرزنشینان مشارکت داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان هم در این نشست گفت : سهمیه امسال هرمزگان در مبادلات مرزی 67 میلیون دلار است که تاکنون بهره ای از این سهمیه نداشتیم.
خلیل قاسمی افزود : تسریع در صدور کارت ها و تمدید آن و فعال کردن تعاونی های مرزنشینی از مهم ترین راهکارهای استفاده از سهمیه مرزنشینی استان است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.