به گزارش ایرنا محمدرضا مودودی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: در چند سال اخیر کشور در حوزه صادرات غیر نفتی رشد چشمگیری داشته است.
وی بیان کرد: ساختارهای بانکی، مالیاتی و گمرکی کشور در گذشته برای صادرات غیر نفتی شکل نگرفته بود اما در چند سال اخیر در این زمینه رشد چشمگیری داشته ایم.
وی افزود: سهم صادرات غیر نفتی کل کشور در سال 56 تنها چهار درصد بود اما پارسال 55 درصد بسته صادراتی ایران متعلق به صادرات غیر نفتی بوده است.
وی ادامه داد: پارسال 44 میلیارد دلار میزان صادرات غیر نفتی کشور بود که نسبت به سال 94 رشد چهار درصدی را نشان می دهد.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در گذشته متاسفانه بنادر کشور محلی برای واردات کالا شده بودند اما هم اینک در زمینه صادرات موفقیت های چشمگیری به دست آورده اند.
مودودی اظهار داشت: صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای عراق و افغانستان در چند سال اخیر جهش بسیار خوبی داشته است.
وی ادامه داد: حدود 9 میلیارد دلار میزان صادرات غیر نفتی ایران به این کشورهاست.
وی بیان کرد: برای در اختیار گرفتن بازارهای جهانی باید به سمت مدرن کردن بازارهای ایران پیش برویم تا بتوانیم با دنیا به رقابت بپردازیم.
وی تاکید کرد: برای موفقیت و ماندگاری در بازارهای جهانی باید به دنبال تغییر در حوزه صادرات باشیم.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: این استان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه است که باید از این موقعیت ها به بهترین شکل استفاده کرد.
نادر میرشکار اظهار داشت: باید ظرفیت های سیستان و بلوچستان را برای افزایش صادرات به کشورهای همسایه افزایش دهیم.
وی افزود: سیستان و بلوچستان بهترین بازارهای منطقه را در اختیار دارد که باید از این ظرفیت برای افزایش صادرات استفاده کرد.
وی بیان کرد: دولت باید شرایط زیرساختی و قوانین صادرات را برای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه روان سازی کند.
به گزارش ایرنا این مراسم باحضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و شماری از تجار و بازرگانان این استان برگزار شد.
همچنین در این مراسم 20 نفر از صادر کنندگان برتر سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.