به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی فرصت های همکاری استان قزوین و اوکراین که با حضور سفیر این کشور در تهران در سالن جلسات باغستان برگزار شد،افزود: در استان قزوین نزدیک به 186 صادرکننده فعالیت می کنند که با 37 کشور جهان در حوزه صادرات و واردات تبادل دارند.
وی خاطرنشان کرد: استان قزوین با برخورداری از ظرفیت های فراوان اقتصادی توانسته سال گذشته نزدیک به 700 هزار دلار صادرات به این کشور داشته باشد و این نشان از تمایل بازارهای اوکراین به محصولات استان قزوین است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه میزان صادرات استان در سال 95، 763 میلیون دلار بوده است، افزود: کشمش، پسته، قطعات یدکی،کاشی و شیشه و سرامیک از مهم ترین محصولاتی بوده است که طی سال گذشته از قزوین به اوکراین صادر شده است.
حبیبی افزود: میزان بالای صادرات از استان قزوین به این کشور نشان از اعتماد بازارهای اوکراین به محصولات تولید استان قزوین دارد و ما مطمئن هستیم با بررسی و پژوهش های تخصصی می توان فرصت های همکاری بیشتر را شناسایی و به کارگیری کرد.
وی اضافه کرد: شیشه مهم ترین کالایی است که بیشترین حجم صادرات استان به اوکراین را به خود اختصاص داده است.
حبیبی به کالاهای وارد شده از اوکراین به قزوین اشاره کرد و در پایان گفت: سال گذشته محصولات دامی نظیر ذرت، دانه آفتابگردان و روغن آفتابگردان از اوکراین به استان وارد شده است.
6101*30134
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.