ولی داداشی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در نشست با وزیر امور اقتصادی و دارایی بر تسریع تکمیل بارانداز،پایانه باری و انبارهای راه‌آهن آستارا-آستارا تاکید شد .
وی بیان کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در روزهای آینده به منظور رفع موانع طرح راه آهن دو کشور به شهرستان آستارا سفر خواهد کرد.
وی ادامه داد: با تکمیل خط آهن یاد شده شاهد اتفاقهای خوبی در توسعه همه جانبه ایران و جمهوری آذربایجان و رشد و توسعه اقتصادی منطقه خواهیم بود.
داداشی گفت: تردد بدون روادید به جمهوری آذربایجان برای مرزنشینان شهرستان آستارا توسط رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان پیگیری می شود.
خط آهن آستارا - آستارا ، اسفند ماه پارسال در سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران، با ورود آزمایشی قطار این کشور به ایستگاه آستارا در ایران افتتاح شد.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.