سیروس بشیرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: توزیع تخم مرغ با قیمت دولتی در بندرعباس مرکز استان هرمزگان در بیش از 18 نقطه منتخب آغاز شده و در شهرستان ها نیز در دست اجرا است.
به گفته وی، قیمت هر شانه تخم مرغ دولتی 126 هزار ریال تعیین شده است تا علاوه بر سهولت در دسترسی مردم به این محصول، قیمت کاذب و حبابی آن نیز شکسته شود.
وی تصریح کرد: قیمت مذکور بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده و درصورت مشاهده قیمت بالاتر با متخلفان برخورد می شود.
بشیرزاده خاطرنشان کرد: در مرحله اول 20 تن تخم مرغ توسط این اتحادیه خریداری و از صبح امروز توزیع آن آغاز شده است.
مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان گفت: به دلیل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی واحدهای تولید تخم مرغ در سطح کشور قیمت تخم مرغ افزایش یافت که با واردات این محصول شاهد کاهش قمیت آن هستیم .
شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و جمع آوری طیور بیمار در برخی استان های قطب تولید تخم مرغ از جمله شمال کشور، باعث گرانی حدود 2 برابری این محصول در روزهای اخیر بوده که با صدور مجوز واردات تخم مرغ از سوی هیات دولت علاوه بر توقف روند افزایشی قیمت آن نیز تا حدودی کاهش یافته است.
حدود 80 درصد از تخم مرغ مورد نیاز ایران از تولیدات هفت استان کشور از جمله تهران، البرز، قم، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اصفهان تامین می شود.
با وجود اینکه هرمزگان جزو استان های عاری از وجود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است اما به علت کاهش تولید تخم مرغ در سطح کشور از عواقب گرانی این محصول در امان نماند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.