به گزارش ایرنا، مرتضی یزدخواستی عصر چهارشنبه در نشستی در همین رابطه به خبرنگاران اظهار داشت: این محموله 25 هزارتنی، به ارزش پنج میلیون و 500 هزار دلار به مقصد کشور‌های سوریه، هند و عمان بارگیری شد.
مدیر بازرگانی شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشور نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: تا پایان سال 150 هزار تن بریکت گرم از هرمزگان صادر می‌شود.
محمدرضا شفیعی افزود: تکنولوژی تولید بریکت گرم برای نخستین بار در کشور، سومین کشور در خاورمیانه و نهمین کشور در دنیا در اختیار کارخانه صبا فولاد خلیج فارس است.
بریکت آهن اسفنجی محصولی است که در فرآیند بریکت سازی از آهن اسفنجی تولید شده و در بسیاری از واحدهای فولادسازی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
فرآیند بریکت­سازی آهن اسفنجی با توجه به دمای آهن اسفنجی ورودی به ماشین بریکت زنی، به دو گروه بریکت سازی سرد و بریکت سازی گرم تقسیم بندی می­شود.
بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) محصولی است که در فرآیند بریکت سازی از آهن اسفنجی گرم (HDRI) و در دمای بیش از C650 تولید می شود.
این نوع بریکت شناخته شده ترین محصول جهت حمل و نقل آسان و ایمن آهن اسفنجی در سطح جهان به شمار می رود.
ظرفیت کارخانه صبا فولاد خلیج فارس سالانه تولید یک میلیون و 500 هزار تن بریکت گرم است.
این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 کیلیومتری غرب بندرعباس واقع است.
ساخت کارخانه صبا فولاد خلیج فارس از سال 88 در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 کیلومتری غرب بندرعباس آغاز شده و مدیریت آن بر عهده شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشور است.
هرمزگان با سهم 10 درصدی، سومین تولیدکننده فولاد کشور است و صبا فولاد خلیج فارس نیز سومین کارخانه تولید فولاد در هرمزگان است.
7198/ 2094
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشاردهنده:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.