به گزارش شامگاه شنبه ایرنا، قاسم عسکری نسب در نشست تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر اظهار داشت: اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه در گام نخست به منظور فراهم سازی زیرساخت ها و تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر، اجرای دو طرح ویژه ساخت رمپ ویژه (مسیر دسترسی به اسکله یا شناور) در نزدیکترین فاصله به محل نگهداری کانتینرها و محوطه سازی و احیای اراضی پشتیبانی را آغاز کرد.
وی افزود: تخصیص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی از قطر و کانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و همچنین ایجاد شرایط ورود و خروج کانتینر و پهلودهی شناورها نیز از دیگر طرح هایی است که زمینه ساز افزایش تبادلات تجاری با کشور قطر خواهد شد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در این نشست آمادگی کامل این بندر برای خدمات رسانی و همکاری با صادر کنندگان، شرکت های کشتیرانی و دستگاه های اجرایی به منظور تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر را اعلام کرد.
بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندر غرب هرمزگان افزون بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه پشتیبانی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.
داشتن کمترین فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.
بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 2094
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.