به گزارش ایرنا، محمد رضا پاکروان شامگاه سه شنبه در نشست با خبرنگاران در تشریح عملکرد 9 ماه ابتدایی این سامانه درهرمزگان افزود: از این تعداد، یکهزار و 143 تماس پس از ارجاع به دستگاه های اجرایی مربوطه در هرمزگان، مورد پیگیری قرار گرفته و به نتیجه رسیده است.
وی بیان داشت: در این مدت، 7 دستگاه اجرایی به همراه مدیران کل و معاونان شان در مرکز سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت در بندرعباس حضور یافته و پاسخگوی تماس ها و مشکلات مردمی بوده اند.
معاون ارتباطات مردمی سامد اداره کل بازرسی استانداری هرمزگان یاد آورشد: طبق برنامه زمان بندی شده، باید هرهفته یک دستگاه اجرایی برای پاسخگویی به درخواست های مردمی در مرکز سامد در بندرعباس حاضر شوند.
پاکروان با اشاره به اینکه روزانه بین 80 تا 120 تماس مردمی در این سامانه به ثبت می رسد، گفت: یک هفته تا 10 نیز به درخواست های مردمی رسیدگی و پاسخ داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز در یک نشستی 2 ساعته با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به حدود 15 تماس و درخواست مردمی در استان پاسخ داده شد.
این مسئول در پایان ابراز داشت: درخواست های مردمی با شماره تلفن 111 به دستگاه های اجرایی مربوطه ارجاع داده می شود.
مرکز سامد به عنوان یک ساختار توانمند به طور عملی بستر وسیعی جهت دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و ایده های مردمی و نیز رسیدگی و پاسخگویی به آنها را با رعایت صرفه جویی در هزینه های زمانی و مالی فراهم کرده است.
یکی از مجاری سامانه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) درسراسرکشو سامانه تلفنی 111 است که مردم هرمزگان در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده ها، شکایات و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقاء کیفیت پاسخگویی دستگاه ها و سازمان ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.