به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در بازدید از طرح احداث آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی شهر بندرعباس اظهار داشت: آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی شهر بندرعباس در چند مرحله به بهره برداری خواهد رسید که به میزان شیرین سازی آب در هر مرحله، از فشار بر منابع آبی میناب کاسته می شود.
وی ادامه داد: تکمیل و در مدار بهره برداری قرار گرفتن این آب شیرین کن امکان مدیریت منابع آبی را فراهم می کند.
وی افزود: احداث آب شیرین کن بندرعباس یکی از بزرگترین طرح های آبی کشور است که عملیات احداث آن در سال 91 آغاز شد و براساس زمان بندی باید پس از چهار سال به صورت کامل بهره برداری می شد.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: مشکل های مختلف مالی و غیر مالی مانند فرآیند طولانی استعلام ها و ترخیص تجهیزات روند کار را با تاخیر روبه رو کرده است.
همتی ابراز داشت: مسائل و مشکل هایی که در استان قابل حل است به سرعت برطرف می شود و سایر مسائل که در سطح ملی باید برطرف شود با کمک نمایندگان استان در مجلس پیگیری و برای حل آن ها تلاش می شود.
وی اظهار داشت: روند طولانی شدن اجرای طرح ها باید روزی خاتمه یابد تا از وارد آمدن خسارت به کشور جلوگیری شود.
به گفته استاندار هرمزگان، طرح های این چنینی که تکمیل آن ها با تاخیر انجام می شود باید به عنوان یک موضوع به دانشجویان ابلاغ شود تا از پیامد ها و خسارت های تاخیر در تصمیم گیری، تاخیر در انجام کارها و غیره آگاه شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مدیرانی به کار می آیند که به دنبال خلق منابع به غیر از منابع دولتی باشند، امروز مدیری که منتظر اعتبارهای دولتی باشد برای کشور کارایی ندارد.
استاندار هرمزگان بیان داشت: به کارگیری افراد بی دانش و تخصص در محل تخصصی یکی از اشکال های موجود اداره کارها است، روز گذشته 2 نفر برای معاونت فرمانداری بندرعباس معرفی شدند که رشته های نامرتبط داشتند و به همین دلیل آنها را برای این کار نپذیرفتم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان نیز در این بازدید گفت: آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس یکی از استراتژیک ترین طرح های حوزه آبی است که نشان دهنده رویکرد جدید در تامین آب شرب استان و شهر بندرعباس محسوب می شود.
امین قصمی بیان داشت: براساس راهبردها در افق کوتاه مدت، باید نیاز شهر بندرعباس در حوزه شرب و صنعت از دشت های میناب، شمیل و نیان به صورت کامل قطع شود.
وی با اشاره به احداث آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی شهر بندرعباس ابراز داشت: این طرح دارای 84 درصد پیشرفت فیزیکی است که تا کنون 230 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
هرمزگان دارای جمعیتی افزون بر یک میلیون و 600 هزار نفر است که شرکت آب و فاضلاب این استان 37 شهر با جمعیتی حدود یک میلیون و 100هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد.
18سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آنها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و مابقی دشت ها نیز شور است.
برای رفع مشکل کم آبی بندرعباس مرکز استان هرمزگان طرح های مختلفی تعیین شده که از جمله مهم ترین آنها طرح احداث آب شیرین کن 100هزار متر مکعبی این شهر است که تیرماه سال 91 کلنگ احداث آن به زمین خورد و قرار بود مرحله نخست آن با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز ، هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.
آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس در نزدیکی صنایع بزرگ در غرب بندرعباس در دست ساخت است.
در حال حاضر آب بیش از 122 هزار نفر از مردم هرمزگان در بنادر و جزایر از آب شیرین کن ها تامین می شود.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.