به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا از صحن علنی شورای شهر بندرعباس، این تفاوت دیدگاه ها درباره طرح هایی مانند پلاژ بانوان، بهسازی ساحل خواجه عطا و پارک آبنمای موزیکال نمود بیشتری داشت.
رئییس شورای اسلامی شهر بندرعباس پیش از شروع دستور کار اصلی، انتقادهایی نسبت به برخی برنامه های راه شهرسازی هرمزگان مطرح کرد.

*ضرورت توضیح درباره طرح های راه و شهرسازی
اسلام باوقار در سخنان خود خواستار توضیح درباره واگذاری 350 هکتار زمین در بلوار راه آهن از سوی راه و شهرسازی هرمزگان به متقاضیان، تعیین تکلیف درآمد 180 میلیارد ریالی این واگذاری ها و چگونگی اختصاص سهم 10 درصدی شهرداری از این طرح شد.
رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: چنانچه در موارد یاد شده رفع ابهام نشود، شورای شهر می تواند با مصوبه ای، مانع صدور پروانه ساخت در این منطقه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تمامی مجموعه پلاژ بانوان در ساحل سورو مشکل بهداشتی و زیست محیطی ندارد و فقط قسمت شنا در دریای بانوان دارای ایراد است.
باوقار ادامه داد: فاضلاب خانگی شهرک هدیش مستقیم وارد ساحل سورو می شود و شرکت آب و فاضلاب هیچ اقدامی برای جلوگیری از ورود این فاضلاب انجام نمی دهد.

*پلاژ بانوان از اساس اشتباه است
باوقار در عین حال تصریح کرد: در این طرح سرمایه و زمین ارزشمند شهرداری در خیابان اتوبوسرانی بخشیده شد و به همین دلیل اساس طرح پلاژ بانوان اشتباه بود و آیندگان قضاوت خوبی درباره عوامل چنین قراردادی نخواهند داشت.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر در پاسخ به باوقار اظهار داشت: بخش شنای در دریا ماهیت اصلی پلاژ بانوان است و اگر قرار بود این سازه در حد یک استخر باشد چه نیازی بود ساحل را تخریب کنیم.

*در شهرداری چه خبر است
فاطمه جراره اضافه کرد: سوال اینجاست که چه اتفاقی در شهرداری می افتد که بدون گرفتن مجوز و قبل از رفع مشکل زیست محیطی و بهداشتی، سازه ای با این بزرگی در دل دریا و منطقه ای آلوده ساخته می شود.
نایب رئیس شورای شهر نیز پس از گزارش معاون عمرانی شهردار گفت: زمان آن رسیده که طرح های عمرانی شهرداری نقد شود.
فیصل دانش با اشاره به طرح موسوم به بهسازی و ساماندهی بلوار خواجه عطا گفت: ظاهر این طرح زیباست اما چون دسترسی مردم به دریا را محدود و محیط زیست را تخریب کرده، در حقیقت زشت سازی ساحل است.

*هیچ مقامی حق ندارد دستور به تخریب ساحل بدهد
نایب رئیس شوراس شهر در ادامه متذکر شد: قانون به هیچ مقامی در استان اجازه نمی دهد ساحل را خراب کند اما می بینیم به صورت پنهانی (چراغ خاموش) در ساحل سنگ می ریزند و آن را تخریب می کنند.
دانش اضافه کرد: مجموع کارهای انجام شده ما را به این نتیجه می رساند که هر زمان شهرداری از عنوان ساماندهی برای طرح های خود استفاده می کند در اصل نابسامانی ایجاد می کند.

*هرعیب که هست از شوراست
رئیس کمیسون فرهنگی شورا نیز در تایید تلویحی گفته های دانش اظهار داشت: ایراد اصلی در این موارد به شورا باز می گردد.
حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی تصریح کرد: واقعیت این است که تمام مشکلات بیان شده به وظیفه نظارتی شورا مربوط می شود و ضروری است این نهاد در رویکردها و عملکرد خود تجدید نظر اساسی و پوست اندازی کند.
وی هم چنین با تاکید بر ضرورت رعایت حق الناس در شهرداری گفت: پرداخت نشدن بدهی شهرداری به پیمانکاران مشکلات فراوانی برای آنان به وجود آورده است و شهرداری می توانست به جای هزینه سنگین در طرحی مانند پارک موزیکال بخشی از بدهی پیمانکاران را بپردازد.
مهران نجاتی عضو دوره قبل شورای شهر و مشاور کنونی شهردار در دفاع از طرح پارک موزیکال پاسخ داد: روح شهروندان از طرحی مانند پارک موزیکال شاد می شود که حجت الاسلام عامری در جواب وی گفت: اما روح خانواده ده ها کارگر و پیمانکاران و عوامل مرتبط با آنها پژمرده می شود.

*زیباسازی مخصوص نوروز است
فرزانه آرامش دیگر عضو شورا نیز ضمن قدردانی از فعالیت های عمرانی شهرداری گفت: زیباسازی در بندرعباس مخصوص عید نوروز است و قبل و بعد از آن هیچ فعالیتی در این زمینه نمی بینیم.
مجید عسکری زاده دیگر عضو شورا مهم ترین نقد وارد به فعالیت های عمرانی شهرداری را تحقیق ناکافی و مشاوره نگرفتن از متخصصان پیش از اجرای هر طرح دانست.
انتقاد از وضعیت بهداشتی پیاده راه حافظ و ضرورت ایجاد شهربازی توسط شهرداری از دیگر مباحث مطرح شده در صحن علنی شورا بود.
در بیست و چهارمین نشست شورای شهر، معاون عمرانی شهردار و مدیران زیر مجموعه وی و شهرداران مناطق بندرعباس گزارشی تفصیلی از برنامه ها و طرح های شهرداری ارائه کردند.
2094/7408
گزارش: هومن محمدکرمی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.