عبدالرضا خلیلی روز پنجشنبه در نشست با فرماندار خمین افزود: با این میزان اعتبار شبکه فاضلاب خمین تا پایان نیمه اول سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی اظهارکرد: تاکنون حدود 180 کیلومتر شبکه گذاری فاضلاب در خمین انجام شده و 26 کیلومتر دیگر نیز در حال اجرا است که با تزریق اعتبار در اجرای این طرح تسریع می شود.
وی ادامه داد: طرح شبکه فاضلاب خمین از سال 79 کلید خورد و تاکنون 90 درصد از جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری در این منطقه از خدمات جمع آوری فاضلاب برخوردار شدند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ضریب برخورداری این شهر از شاخص استانی نیز بالاتر است به طوری که شاخص استانی بهره مندی از خدمات جمع آوری فاضلاب استان 65 درصد است و تلاش می شود که تا پایان امسال به 70 درصد افزایش یابد.
خلیلی ادامه داد: در صورت تکمیل و بهره برداری از طرح شبکه فاضلاب خمین حدود 140 لیتر پساب در ثانیه برای مصارف بخش کشاورزی ،صنعت و فضای سبز در خمین هدایتگری و مدیریت می شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ارتباط با آب آشامیدنی خمین، افزود: نگرانی از بابت تامین آب آشامیدنی خمین وجود ندارد و آب آشامیدنی این شهر با بهره گیری از طرح انتقال آب از کوچری تامین است.
وی ادامه داد: در مجموع با اجرای طرح خط انتقال آب به خمین 182 لیتر آب برای بخش صنعت و آشامیدنی وارد مدار شبکه آب این شهرستان شد.
خلیلی گفت: از نظر کیفیت و کمیت آب آشامیدنی خمین با طرح های جانبی که با انتقال آب از کوچری در دست اجرا است در ماه های آینده افزایش می یابد.
فرماندار خمین نیز در این نشست خواستار تسریع در طرح شبکه فاضلاب خمین شد و افزود: در تقویم زمان بندی شده می بایست این پروژه زیر بنایی حدود 10 سال پیش به بهره برداری می رسید.
سید مهدی ساداتی افزود: هیچ مانعی برای اجرا و تکمیل شبکه فاضلاب در این شهر وجود ندارد و شورای شهر و شهرداری با صدور مجوزهای لازم نهایت همکاری را برای تحقق 100 درصدی این طرح می کنند.
وی ادامه داد: تکمیل شبکه فاضلاب خمین مطالبه به حق مردم است و مردم از کندی این طرح ابراز نارضایتی می کنند.
شهر 70 هزار نفری خمین دارای حدود 28 مشترک آب است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.