معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در حاشیه برگزاری این مسابقه ها در گفت و گو با ایرنا گفت: مسابقه قرانی در رشته های مفاهیم، تفسیر و حفظ موضوعی قران به صورت کتبی و در رشته حفظ ترتیبی و قرائتی قرآن به صورت شفاهی برگزار می شود.
راضیه سلطان عباسی افزود: آزمون کتبی از جزوه «پرتوی از وحی» نوشته آیت الله مکارم شیرازی و مرحله شفاهی برای حافظان و قاریان از کتاب قران کریم بوده است.
وی با اشاره به اینکه مسابقه قرانی هر ساله در سه مرحله مدرسه ای، استانی و کشوری برگزار می شود، افزود: در مرحله مدرسه ای بیش از 400 نفر از بانوان طلبه در 13 مدرسه علمیه خواهران هرمزگان از مهرماه تا آذرماه امسال با هم رقابت کردند که از این تعداد 30 نفر به مرحله استانی راه یافتند.
معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان بیان داشت: نتیجه مسابقه استانی به مرکز مدریت حوزه های علمیه خواهران در قم ارسال می شود و پس از ارزیابی توسط داروان، اسامی راه یافتگان به مرحله کشوری توسط مرکز اعلام می شود.
عباسی اظهار کرد: مسابقه قرائت به کل قرآن اختصاص دارد و به روش ترتیل بدون صوت و لحن اجرا می شود.
وی در پایان یاد آورشد: هدف از برگزاری این دوره از مسابقه، ترویج سبک زندگی قرآنی، گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی، زمینه سازی و انس نسل جوان و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه، ارتباط با قرآن، بهره گیری از اموزه ها و تجلیل از فعالیت های قرآنی است.
در حال حاضر یک هزار و 434 طلبه در 13 حوزه علمیه خواهران سراسر استان مشغول به تحصیل هستند.
یک هزار و 299 نفر از این طلبه ها در سطح 2 عمومی ویژه با مدرک دیپلم و بالاتر و 135 نفر در سطح سه در رشته های تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام اسلامی و کلام با گرایش امامت به صورت حضوری درس می خوانند.
478 نفر از این طلبه های خواهر در بندرعباس (121 نفر سطح 3 و 357 نفر سطح 2)، 227 نفر در رودان، 138 نفر در میناب، 110 نفر در بندرلنگه، 96 نفر در بشاگرد، 88 نفر در کیش (74 نفر سطح 2 و14 نفر سطح 3)، 79 نفر در قشم، 69 نفر در سیریک، 62 نفر در حاجی آباد، 53 نفر در پارسیان و 35 نفر نیز در بندر جاسک مشغول تحصیل درس های حوزوی هستند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.