به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز دوشنبه در همایش گفتمان سازی فرهنگ عمومی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد آستارا اظهار داشت: محرک اصلی انسان برای انجام هر کار سودمند، عشق است و باید رسانه ها با ایجاد عشق و انگیزه در مردم، آنها را برای هدایت و اصلاح خرده فرهنگ ها وارد میدان کنند.
فیروز فاضلی افزود: بیش از 30 خصلت و خوی حسنه از پیامبر اسلام (ص) در قرآن ذکر شده است و احیا و ترویج آنها جامعه را از انحرافات نجات خواهد داد و باید اصلاح فرهنگی جامعه را از خودمان آغاز کنیم.
وی بیان کرد: آستارا از گذشته به فرهنگ غنی و مردمان با فرهنگ مشهور است و باید اکنون نیز با وجود تاثیر فناوری و تبلیغات فرهنگی بیگانه، در حفظ اصالت خویش و تاثیرگذاری فرهنگی بر شهرهای اطراف پیشگام باشد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این همایش گفت: شورای فرهنگ عمومی، مرکز تصمیم سازی و تصمیم گیری در حوزه فرهنگ است و اجرای مصوبات آن الزام قانونی دارد.
وی افزود: تعالیم آسمانی قرآن و اهل بیت (ع)، منبع مهم فرهنگ اصیل و انسان ساز است و باید در ترویج آموزه های آن به منظور اصلاح و هدایت فرهنگ عمومی چامعه، گام های بلندی برداریم.
فرماندار آستارا نیز در این همایش بیان کرد: فرهنگ به عنوان زیرساخت همه بخش های فردی و اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است و رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری در جامعه باید توسط مسئولان امر جدی گرفته شود.
یونس رنجکش اظهار داشت: همه در حوزه فرهنگ تاثیرگذارند و نخبگان و اصحاب قلم و اندیشه در این میدان نقش مهمی برعهده دارند و اصلاح فرهنگی جامعه، مشکلات عمومی همه بخش ها را برطرف خواهد کرد.
شعر خوانی و مداحی در آستانه اربعین حسینی و افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی از بخش های قابل ذکر این همایش بود.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و تاسیس مدرسه حکیم نظامی به سال 1287 در آستارا به عنوان یکی از نخستین مدارس استان گیلان و تدریس نیما یوشیج و دانش آموختگی بزرگان علمی و ادبی در آن، برگی از پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.