به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ایوب وردانی روزدوشنبه در نشست خبری اظهار کرد که این همایش از سوی حوزه علمیه خواهران استان با همکاری دانشگاه پردیس فرهنگیان گلستان و در راستای ترویج عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.
وی؛ رسالت حوزه های علمیه را حفظ دین و ترویج حجاب دانست و عنوان کرد که یکی از مباحث جدی جامعه، بحث حجاب و عفاف بوده که امروز مقداری کمرنگ شده است.
به گفته وی؛ حفظ اسلام با تاکید بر مساله حجاب و عفاف از وظایف حوزه ها است و برای فرهنگ سازی و ترویج بیشتر باید رسانه ها پای کار بیایند.
حجت الاسلام وردانی تاکید کرد: وظیفه داریم در مسیر حفظ و صیانت از حجاب تلاش کنیم
وی گفت: در این همایش که با هدف استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی حوزه ها از بیشتر مدارس لمیه خواهران و برداران و مراکز حوزه های علمیه سراسر کشور، آثاری به دبیرخانه همایش ارسال شده است که نشان از استقبال خوب طلاب دارد.
دبیر علمی و رییس دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران گلستان نیز گفت: با توجه به پژوهش‎ های علمی که دانشگاه‎ ها در حوزه عفاف و حجاب انجام داده اند، تصمیم گرفته شد که با همکاری دانشگاه فرهنگیان و حوزه علمیه خواهران این همایش برگزار شود.
بهجت تربتی نژاد افزود: اطلاع‎ رسانی از طریق فضای مجازی در شبکه‎ های اجتماعی و سایت‎ ها انجام و 102 مقاله از سوی دانشگاه ‎ها و حوزه‎ های علمیه با 10 محور به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
وی تصریح کرد: آثار در کمیته داوری مورد ارزیابی قرار گرفته که 3 اثر به عنوان برگزیده و 7 اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد که در روز همایش از این افراد تجلیل می ‎شود و کتاب این همایش نیز رونمایی خواهد شد.
تربتی نژاد بیان داشت: در این همایش رییس موسسه قرآنی تمهید به همراه معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور سخنرانی خواهند داشت و نیز سه مقاله برگزیده و یک مقاله شایسته تقدیر ارائه می شود.
وی افزود: 'مبانی، مفاهیم و تاریخچه'، 'رسانه، ارتباطات و شبکه های اجتماعی'، 'عقلانیت و رشد شخصیتی'، 'سیاست های کلی و برنامه های کلان'، 'سلامت و بهداشت روانی'، 'امنیت اجتماعی و الگوسازی'، 'حقوق شهروندی، قوانین و مقررات بین الملل'، 'ارزش های تربیتی و اخلاقی'، 'طراحی دوخت و تولید البسه' و 'هنر زیبائی ادبیات و معماری' از محورهای اصلی این همایش است.
به گزارش ایرنا هم اینک 1500بانوی طلبه در 11 مدرسه علمیه، یک مرکز آموزش عالی ومرکز تخصصی حوزه در استان گلستان مشغول فراگیری علوم دینی هستند و تاکنون 1500 خواهر طلبه نیز فارغ التحصیل شده اند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.