به گزارش ایرنا، سید صادق رضایی عصر یکشنبه در آئین رونمایی از پنج عنوان نمایشنامه کودک و نوجوان با موضوع قصه های قرآنی در حوزه هنری هرمزگان اظهار داشت: حرکت حوزه هنری استان هرمزگان در تولید و نشر پنج نمایشنامه‌ اقتباسی از قرآن مجید قابل تقدیر است و این ها نمونه ‌های قابل دفاعی هستند که در این مسیر به درستی تولید و منتشر شده‌ اند.
وی ادامه داد: نشر نمایشنامه‌ های اقتباس شده از قرآن به تربیت نسلی فهیم، برون گرا، جمع ‌گرا و خرد ورز کمک می‌کند زیرا کودکانی کتاب ‌خوان را پرورش می‌ دهد.
رضایی اظهار داشت: با انتشار نمایشنامه ‌های قرآنی وظیفه و کار ما در قبال خانواده‌ ها تمام نمی‌شود، بلکه باید این منابع با قیمت ‌های مناسب در اختیار و دسترس خانواده‌ ها قرار گیرد و بسترهای لازم برای استفاده از آن نیز فراهم شود.
وی با بیان این که کودکان و نوجوانان در قرآن کریم نقش محوری دارند گفت: در بسیاری از قصه های قرآنی خداوند راه حل برون رفت از مشکل را در دستان نوزاد، کودک یا نوجوانی قرار داده که این مساله نشان از توجه ویژه به نقش محوری کودکان و نوجوانان در جامعه دارد.
این مقام مسئول تاکید کرد: هنرمندان باید این پیام مستتر در قصه های قرآنی را درک کنند که کودک و نوجوانان نقش حذف ناشدنی دارند.
وی با گلایه از کمبود نمایشنامه ‌ها در حوزه کودک و نوجوان افزود: سرمایه‌ گذاری در بخش کودک و نوجوان نتیجه های کوتاه مدت ندارد و باید نتیجه آن را در دو تا سه دهه‌ آینده دید.
رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان کشور خاطر نشان کرد: هرمزگان می ‌تواند به قطب تولید نمایشنامه ‌های قرآنی تبدیل شود و این هدف دوراز دسترس نیست.
در این آئین از نمایشنامه‌ های «سربازان کوچک»، «روزهای کودکی یک پیامبر» نوشته احمد مریدی ‌زاده، نمایشنامه‌‌ «زیتون و کبوتر» نوشته عبدالله خداکریمی، نمایشنامه ‌های «گاو» و «گرگی که گله را نمی‌ برد» نوشته سعید موحدی رونمایی شد.
کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، مجید مصلحی مدیرکل امور استان‌ ها و مجلس حوزه هنری، مهدی حبیبی معاون فرهنگی امور استان ‌ها و مجلس حوزه هنری و جمعی از هنرمندان تئاتر در این آئین حضور داشتند.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.