به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی فر روز پنجشنبه در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حوزه یک کشوری اظهار کرد: قصه و قصه گویی عواطف و احساسات را به جریان در می آورد و این نشان می دهد که ما صرفا به دنبال یک زندگی ماشینی و خشک نیستیم.
وی افزود: اگر به دنبال افزایش مازاد ثروت ملی و در صدد دسترسی به آخرین دستاوردهای تکنولوژی هستیم، در کنار آنها به قصه گویی نیاز داریم تا درس محبت، بشر دوستی، همنوع پروری را فرا گیریم.
وی با بیان اینکه قصه گویان تلاش های درخوری برای کودکان و نوجوانان انجام می دهند، افزود: کانونیان می توانند جهت دهی مناسبی برای کودکان و نوجوانان داشته باشند.
شهرتی فر اضافه کرد: بنده به عنوان یک عضو قدیمی کانون بسیار خوشحالم که در این جمع قرار دارم و باید بگویم که ما نمی خواهیم تجربه مغرب زمین را تکرار کنیم؛ ما به دنبال حیات معقول هستیم و اگر بخواهیم توسعه یافتگی را تعریف کنیم باید اینطور گفت توسعه یافتگی با آرامش روحی روانی و معنوی باید توام باشد و قصه تامین بخشی از این آرامش را به دوش می کشد.

**قصه محوری ترین فعالیت کانون پرورش فکری است
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز گفت: حضور پر شور کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه های معنوی کانون پرورش فکری در مراسم اختتامیه موجب خرسندی و افتخار این نهاد فرهنگی می باشد و این نشانگر این است که کانون توانسته در دل این سرمایه ها نفوذ کند.
رضا قمرزاده ادامه داد: خداوند به لحاظ نهادینه کردن عقل و هوش در انسانها، ما آدم ها را از دیگر مخلوقات خود متمایز کرده و به همین علت ما را اشرف مخلوقات نام نهاده است.
وی افزود: اگر بخواهیم قصه و قصه گویی را در کانون توصیف کنیم، می توانیم آن را به قصه عسل تشبیه کنیم که هماره مثل شهد عسل برای کودکان شیرین بوده و هست.
دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: قصه وسیله تاثیرگذاری است به طوری که حتی کودکان و نوجوانان اگر بخواهند با بزرگترها ارتباط بگیرند و پیام یا مطلبی را برسانند از ابزار قصه استفاده می کنند تا پیام مورد نظر خود را منتقل کنند.
قمرزاده تصریح کرد: قصه در بین کودکان و نوجوانان، خانواده ها، مربیان و مادران معنا و زیبایهای خاص خود را دارد چرا که پیام فطرت و پیام درونی که بر ذهن متبادر می شود از قصه گویی خارج می شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت های کانون قصه گویی است، گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری توأم با تفکرمحوری است و قصه‌گویی یکی از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود که پس از کتاب‌خوانی از فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ی مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر کشور است.
قمرزاده ضمن تشکر ویژه از مدیر کل کانون استان آذربایجان شرقی و عوامل اجرایی کانون پرورش فکری استان گفت: ترویج فرهنگ قصه‌گویی مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره بود چراکه قصه‌گویی یکی از سنت‌های قدیمی خانواده‌های ایرانی است و در تربیت کودک و نوجوان نقش مهمی دارد.
بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حوزه یک کشوری با حضور استان های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌ غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و قزوین به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی از 30 آبان تا 2 آذر ماه سال جاری در تبریز برگزار شد.
خبرنگار: پرویز بابایی**انتشار: عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.