به گزارش روز چهارشنبه ایرنا سیدمنتظر شبردر دوره پایش و ارزیابی پرونده‌ های فرزندان تحت مراقبت‌ ها در خانه‌ های کودکان و نوجوانان بهزیستی در گرگان اظهار کرد که 34 شیرخوارگاه دولتی در سراسر کشور از 2 هزار کودک 2 تا 6 ساله مراقبت می کنند.
به گفته وی؛ 10 هزار کودک و نوجوان نیز در خانه‌ های شبه خانواده و 15 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی در منازل اقوام خود زندگی می کنند.
وی تاکید کرد: مردم بعد از مصوبه مجلس برای فرزند خواندگی کودکان بدسرپرست از این طرح به خوبی حمایت کردند و سازمان بهزیستی هم از این طرح به علت ایجاد محیط امن برای کودکان حمایت می‌ کند.
شبر درباره طرح پایش پرونده ها نیز گفت: این طرح برای ارزیابی وضعیت کودکان هر ساله اجرا می‌ شود تا اگر پرونده‌ ای نیاز به تغییر داشت، اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه طرح شیرخوارگاه‌ های هیات امنایی از هفته آینده در کشور اجرایی می‌ شود، افزود: با توجه به بازنشستگی افرادی که در این شیرخوارگاه‌ ها خدمت می کنند و ناکافی بودن تعداد فعال کنونی ؛ طرح هیات امنایی اجرا می شود.
به گفته وی؛ برای ارائه خدمات بهتر به گروه سنی نوزاد تا 6 سال؛ این شیرخوارگاه‌ ها با کمک نیکوکاران و زیرنظر سازمان بهزیستی از هفته آینده راه‌ اندازی می‌ شود.
مدیرکل دفتر امور شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت که 180میلیون ریال به فرزندانی که از مراکزبهزیستی ترخیص می شوند پرداخت خواهد شد.
وی افزود که طبق بخشنامه ریاست سازمان بهزیستی کشور که به همه استانها ابلاغ شده است، با توجه به مسائل ومشکلات پیش روی بایستی هزینه های ترخیص این فرزندان بصورت یکجا به حساب آنان واریز شود.
به گفته وی؛ این مبلغ به عنوان کمک هزینه زندگی از این پس فرزندان زیرپوشش، بایستی بصورت یکجا به آنها پرداخت شود.
دوره آموزشی پایش وارزیابی پرونده های فرزندان تحت مراقبت درخانه های کودکان ونوجوانان ویژه کارشناس مسئولین شبه خانواده سراسرکشور در گرگان برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی گلستان نیز از اجرایی شدن طرح آموزش مفاهیم پایه ریاضی (i-Maths)در مهدهای کودک استان خبر داد و گفت: برنامه جهانی آموزش مفاهیم پایه ریاضی درغنی تر کردن محیط های آموزشی کودک، بویژه در مهدهای کودک وخانه های نوباوگان کمک می کند.
به گفته ابراهیم غفاری؛ برنامه جهانی i-Maths به معنی I Love Mathematics با شعار 'ریاضیات خلاق و دوست داشتنی' یک برنامه متفاوت جهانی آموزش مفاهیم پایه ریاضی برای کودکان 3 تا 7 سال است که تلفیقی ازمهارتهای ریاضی
وسایر مهارتهای تجسمی ،جسمی –حرکتی وروانشناختی کودکان می باشد.
مدیرکل بهزیستی گلستان همچنین یادآور شد: هم اکنون 7674 کودک در 231 مهدکودک زیرنظارت بهزیستی استان مشغول به فراگیری و آموزش های مختلف هستند که ازاین تعداد 4594 کودک در123مهدکودک شهری و 1863 کودک در71 مهدکودک روستایی و1217کودک در37 مهد کودک حاشیه شهرها آموزش های لازم را فرامی گیرند.
3014/1648
تنظیم : مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.