به گزارش ایرنا، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در این مراسم شعار امسال سازمان بهزیستی را «بهزیستی، محور سلامت و مسئولیت اجتماعی» برشمرد و اظهار کرد: امروز نخستین مرکز مشاوره خانواده و خدمات روانشناختی در شهر ابوزیدآباد با مدیریت فردی بومی به طور رسمی مشغول به فعالیت کرد.
مجتبی ناجی هدف از راه اندازی و فعالیت این مرکز را ارتقای سلامت روانی و اجتماعی افراد جامعه، خانواده ها و محیط های اجتماعی برشمرد و افزود: از طریق این مرکز،خدماتی در زمینه آموزش خانواده، آموزش زوج های جوان، مشاوره خانواده، کودک و نوجوان و مشاوره ازدواج ارائه خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به ساختارهای فرهنگی که در شهر ابوزید آباد وجود دارد بعضی از خانواده ها سن ازدواج فرزندان خود را در سنین پایین قرار داده اند و این مستلزم آن است که آموزش های مبتنی بر فرهنگ بومی این منطقه، برای پیشگیری از بروز تنش و تعارض های خانوادگی و زناشویی که در آینده بعضا بروز پیدا خواهد کرد ارائه شود.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: از امروز به مدت یک ماه هر مراجعه کننده ای که به این مرکز برای دریافت خدمات مشاوره حضور پیدا می کند از طریق سازمان بهزیستی هزینه تعرفه آن تامین خواهد شد.
ناجی ضمن دعوت از کلیه خانواده ها برای استفاده از فرصت به دست آمده خاطرنشان کرد :خانواده ها با مراجعه به این مرکز در زمینه غربالگری سلامت خانواده اقدام کنند تا رضایت مسائل زناشویی آن ها ارزیابی شود و درصورت وضعیت ضعیف سلامتی روانی می توانند از خدمات تکمیلی به شکل یارانه ای و با حمایت سازمان بهزیستی بهره مند شوند.
مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی امید ابوزیدآباد در زمینه های اضطراب، افسردگی، وسواس و سایر اختلالات روانشناختی، مشکلات ازدواج، خانوادگی و زناشویی و اختلالات جنسی، مشکلات کودکان و نوجوانان، مشاوره و راهنمایی تحصیلی و شغلی، آموزش و مشاوره قبل و بعد از ازدواج، آموزش مهرت های زندگی و مهارت های فرزندپروری و اجرای آزمون های هوش،شخصیت،علایق و استعداد مشاوره تخصصی ارائه خواهد داد.
شهر ابوزیدآباد یکی از شهرهای توابع شهرستان آران و بیدگل است که در 30 کیلومتری شمال شرق این شهرستان واقع شده است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.