سید سعید آرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نگهداری و حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست به عنوان بخشی از فعالیت های موسسات خیریه است که بهزیستی براساس آن به این موسسات مجوز فعالیت می دهد .
وی ادامه داد : موسسات خیریه می بایست با طی کردن مسیر قانونی پس از اخذ مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی فعالیت خود را در راستای جلب حمایت و کمک خیران انجام دهد .
مدیر کل بهزیستی مازندران تعداد موسسات خیریه ثبت شده استان را 75 موسسه اعلام کرد و گفت : از این تعداد 18 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ، 185 کودک و نوجوان را زیر پوشش دارند .
وی با تاکید بر اینکه نظارت های دقیقی از فعالیت و عملکرد مالی موسسات خیریه مازندران صورت می گیرد ، ادامه داد : تایید دفاتر مالی توسط ادارات بهزیستی و امور اقتصادی و دارایی شرط تمدید هر ساله مجوز فعالیت این مجموعه ها است .
آرام از موسسات خیریه دارای مجوز این اداره کل به عنوان یاریگر دولت در انجام کارهای حمایتی از افراد نیازمند نام برد و افزود : این موسسات با امانتداری شایسته می توانند در گسترش و جلب بیشترکمک های مردمی کوشا باشند .
وی ادامه داد : نیت خیرخواهانه مردم برای کمک به افراد می بایست با انجام کارهای اداری مربوطه و ثبت در سازمان بهزیستی و اخذ مجوز صورت بگیرد .
به گفته آرام افراد خیر و نیکوکار تنها با داشتن نیت انجام کار خیر و کمک به دیگران اقدام به جمع آوری هدایا و کمک های مردمی بکنند و باید این کار از طریق مبادی قانونی و دارای مجوز آن اقدام شود .
وی اضافه کرد : خوشبختانه این مقوله در مازندران مورد توجه و دقت نظر هم مسئولان و هم افراد نیکوکار قرار گرفته است و تنها اندک شمار موسسه بدون مجوز گذشته نیز این مسیر را اکنون طی کردند .
مدیر کل بهزیستی مازندران که تعداد موسسات خیریه ثبت شده در این نهاد را 75 موسسه و تعداد تشکل و اینجوها را نیز 276 تشکل و اینجو اعلام کرد ، گفت : تایید دفاتر مالی توسط ادارات بهزیستی و امور اقتصادی و دارایی شرط تمدید هر ساله مجوز فعالیت این مجموعه ها است .
وی ادامه داد : در صورت وجود تخلفاتی در این زمینه ، مجوز فعالیت موسسات و تشکل های خیریه تمدید نخواهد شد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.