به گفته فاطمه صفری راد که سه شنبه با ایرنا مصاحبه کرد،کتابخانه‌های عمومی به دلیل خصیصه یادگیری مادام‌العمر بدون هیچ محدودیتی دانشگاهی همگانی هستند و همه از بدو کودکی تا دوره میانسالی می‌توانند در کتابخانه‌های عمومی عضو شوند و از خدمات آن استفاده کنند.
شرایط آسان عضویت در کتابخانه های عمومی از مواردی است که این مسئول به آن اشاره کرد و گفت:‌همه افراد می ‌توانند با دردست داشتن یک قطعه عکس بدون هیچ محدودیت سنی و تنها با هزینه‌ای ناچیز در همه کتابخانه‌های عمومی عضو شوند.
عضویت درهمه کتابخانه های عمومی به این معنی است که اگر یک فرد در یک کتابخانه عمومی در شهر شیراز عضو شد می تواند افزون بر استفاده از همه کتابخانه های عمومی این شهر، از دیگر کتابخانه های عمومی سراسر کشور هم استفاده کند.
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شیراز گفت:‌در شیراز 29 کتابخانه عمومی داریم که بخش‌های مختلفی دارند و همه موضوعات را پوشش می‌دهند برای نمونه کتابخانه دستغیب در بخش نشریات منحصر به فرد است و همچنین در کتابخانه رئیسی اردکانی بخشی ویژه نابینایان وجود دارد و بسیاری از کتاب‌ها به‌صورت کتاب‌های گویا در اختیار نابینایان قرار می‌گیرد یا ازطریق پست برای آن‌ها ارسال می‌شود یا کتابخانه بهمن‌بیگی خدماتی مخصوص ناشنوایان ارائه می‌کند.
صفری راد افزود:‌علاوه ‌بر این‌ها هم‌اکنون سه کتابخانه عمومی یار مهربان، کودکان آفتاب و شقایق ویژه کودکان تجهیز شده است.به‌علاوه در همه کتابخانه‌ها بخش مخصوص کودکان و نوجوانان وجود دارد و برنامه‌های مختلفی همچون قصه‌گویی، پرورش خلاقیت، تئاتر و شعرخوانی در آن‌ها برگزار می‌شود.
وی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در مورد کودکان در زمینه کتابخوانی تأکید کرد و راهکار کتابخوان‌ شدن نسل آینده را در آگاهی خانواده‌ها به‌خصوص مادران دانست.
او با اشاره به اینکه مادران در پرورش نسل‌های آینده نقشی مهم و فعال را ایفا می‌کنند، اضافه کرد: کارگاه‌های آموزشی بسیاری برای مادران در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود؛‌از جمله تکنیک‌های قصه‌گویی و تقویت اعتمادبه نفس در فرزندان.
خبرنگار:‌سمیرا متین نژاد ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.