به گزارش ایرنا، علیرضا درویش نژاد عصر یکشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: نمایش های راه یافته به این جشنواره در بخش های صحنه ای، عروسکی و خیابانی هستند که از سوی هیات داوران برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شدند.
وی بیان داشت: نمایش بچه های سقاخانه به کارگردانی راضیه ایرانی از مشهد، نمایش سیاره عروسک به کارگردانی محمد غلامی از مشهد، نمایش یک استکان چای به کارگردانی مصطفی داوطلب از مشهد، نمایش قدمگاه به کارگردانی مهدی سیم ریز از مشهد، نمایش مسافران کوچک به کارگردانی ایوب رحیمی از میناب و نمایش گل فروشی خاندان صابر به کارگردانی مصیب داوری از شهرستان رودان به بخش صحنه ای این جشنواره راه یافتند.
درویش نژاد تصریح کرد: در بخش عروسکی نیز نمایش پنجه طلا به کارگردانی محسن پورقاسمی از همدان، نمایش یک روز برفی به کارگردانی حامد ترابی از همدان، نمایش مگولیا به کارگردانی مریم نوقابی از مشهد، نمایش نامه پروانه ای به کارگردانی مهناز آقایی از مشهد، نمایش دعای باران به کارگردانی مائده آریانوش از مشهد و نمایش چارقد گلدار گلدون خانم از بندرعباس موفق به راه یابی به این جشنواره شدند.
وی از نمایش ضامن آهو به کارگردانی مهدی صالح یار از تبریز، نمایش کبوتر زرد به کارگردانی مرتضی اسدی از کرمانشاه، نمایش کاسه گردون به کارگردانی نرگس خاک کار از شهر ری، نمایش طوق سبز به کارگردانی فرهاد لباسی از همدان، نمایش خوشبختی همینجاست به کارگردانی مصطفی دهشت از کرمانشاه، نمایش حسرت به کارگردانی علی رحیمی از میناب و نمایش فاطمه رضا به کارگردانی حبیب ناصری و باقر رمضان زاده از میناب به عنوان نمایش های راه یافته به بخش خیابانی این دوره از جشنواره یاد کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی در روزهای 19 تا 22 آذرماه در بخش صحنه ای و عروسکی به میزبانی بندرعباس و بخش خیابانی در میناب برگزار می شود.
درویش نژاد تصریح کرد: مهم ترین هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و گسترش فرهنگ و هنر منور رضوی در بین جامعه و به ویژه نسل کودک و نوجوان بوده و هنر نمایش یکی از ابزار های قدرتمند برای رسیدن به این هدف متعالی است.
جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی از همان ابتدای شروع به کار به میزبانی بندرعباس اجرا شده و دبیرخانه این جشنواره در بندرعباس واقع است.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.