به گزارش ایرنا روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان روز یکشنبه اعلام کرد: 9 نمایش به مرحله نهایی مسابقات ملی و بین الملل این جشنواره راه یافتند که بر این اساس چهار نمایش در بخش ملی و پنج نمایش در بخش بین المللی به رقابت می پردازند.
بر اساس اعلام روابط عمومی جشنواره بین ‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، در مرحله نهایی این جشنواره چهار نمایش از اصفهان به نام های «آهای تو دیگه کی هستی» به کارگردانی اسدالله اسدی و «پینوکیو» به کارگردانی امیر شیخ جبلی در بخش ملی و نمایش های « خانه ای وجود داشت» به کارگردانی مرضیه اشرفیان و مهدی فدایی و «بچه های خاکستری» به کارگردانی امید نیاز به بخش بین الملل این جشنواره حضور دارند.
هنر نمایش در اصفهان سابقه ای چندصدساله دارد و نمایش های کمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان در تاریخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.
در گذشته تئاتر اصفهان بخصوص تئاتر کمدی این خطه در داخل و حتی خارج از کشورعلاقه مندان خاص خود را داشت به گونه ای که در دهه های گذشته برخی از گردشگران داخلی و حتی خارجی غیر از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان، تماشای تئاتر کمدی این شهر را در برنامه های سفر خود به اصفهان قرار می دادند.
در سال های قبل از انقلاب، مکتب نمایش های کمدی اصفهان با نام مرحوم «ارحام صدر» گره خورد که بعد از انقلاب نیز همچنان ادامه داشت.
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 10 تا 15 آذرماه 1396 در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.
8114/ 2093 ** خبرنگار: امیر حسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.