به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این نمایش تا 30 آبان در هنرسرای خورشید اصفهان به روی صحنه می رود و علاقه مندان به تماشای آن می توانند به جز روزهای 25 و 26 آبان از ساعت 18 به این هنرسرا مراجعه کنند.
نویسنده این نمایش عروسکی ' امیر مشهدی عباس ' است و ' پویا فرهنگ پژوه ' آهنگسازی آن را برعهده دارد .
نمایش عروسکی ' اولین بازی ' در قالب تعزیه عروسکی از سوی دفتر تخصصی تئاتر و تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تهیه شده و روایتگر واقعه عاشورا به زبان اشیای تعزیه است.
محمدرضا ایروانی، مجید بیژنی، مهدی یزدانی، افسانه شیشه گر، محمدعلی فاتحی، بیتا صدرالدین، محسن طیاری، صبا امین الرعایا، حسام الدین حسامی ،سایه محمد دویده، امین رفاهت و رویا جعفری از جمله بازیگران این نمایش هستند.
هنر نمایش در اصفهان سابقه ای چندصدساله دارد و نمایش های کمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان در تاریخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.
در گذشته تئاتر اصفهان بخصوص تئاتر کمدی این خطه در داخل و حتی خارج از کشورعلاقه مندان خاص خود را داشت به گونه ای که در دهه های گذشته برخی از گردشگران داخلی و حتی خارجی غیر از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان، تماشای تئاتر کمدی این شهر را در برنامه های سفر خود به اصفهان قرار می دادند.
در سال های قبل از انقلاب، مکتب نمایش های کمدی اصفهان با نام مرحوم «ارحام صدر» گره خورد که بعد از انقلاب نیز همچنان ادامه داشت.
ت/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.