به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید علی حسینی‌ پور در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته بندرعباس به وقوع زمین ‌لرزه کرمانشاه و خسارت های به بار آمده در این حادثه طبیعی اشاره کرد و گفت: این گونه حوادث و بلایای طبیعی همواره دارای پیام ‌هایی برای ما هستند که باید به آن ها توجه کنیم.
وی ادامه داد: یکی از پیام‌ های مهم این حادثه این است که همه در کشور باید به سمت ساخت ‌و سازهایی برویم که در برابر این بلایا محکم ‌تر و پایدار باشند تا هم از خسارت های مالی و هم از خسارت های جانی در این نوع حوادث کاسته شود.
امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به کمک‌ های مردمی و کمک‌ های دولت به مردم کرمانشاه و غرب کشور، اضافه کرد:‌ امروز شاهد هستیم در بسیاری از کشورها که دچار بلایای طبیعی می‌ شوند، سرعت خدمات رسانی آن ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران بسیار کمتر است، چرا که اغلب مشاهده می ‌شود برقراری مجدد انشعابات و خطوط آب و برق و تلفن تا روزها بعد از وقوع حادثه هم میسر نمی ‌شود، اما زیرساخت‌ ها و مدیریت خوب در ایران سبب شده که این نوع خدمات بلافاصله بعد از وقوع و شوک اولیه زمین لرزه در خدمت مردم در می‌آید و از مشکلات بحران ‌زده‌ ها کم می ‌کند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان تا کنون (ظهرجمعه) 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
وی در ادامه ضمن تسلیت سالگرد ارتحال رسول گرامی اسلام (ص) و اشاره به سایر مناسبت ‌های پیش رو افزود: از شاخصه‌ های مهم و اساسی یاران رسول گرامی اسلام (ص)، داشتن رکوع‌ ها و سجودهای طولانی است و ما به عنوان پیروان آن حضرت، در ایامی همانند 28 صفر و سایر ایام سال به این شاخصه‌ ها و اصول اساسی که در سیره پیامبر گرامی اسلام موج می ‌زند توجه کافی داشته باشیم تا در زمره یاران وی قرار بگیریم.
وی هم چنین به سالگرد شکست حصر آبادان و آزادی سوسنگرد اشاره کرد و افزود: ملت مسلمان ایران در هشت سال دفاع مقدس بارها و بارها با خلق اعمالی در حد معجزه به همه دنیا نشان دادند که تکیه و چنگ زدن به ریسمان الهی، می ‌تواند بزرگترین قدرت‌ ها را نصیب هر ملت کند.
امام جمعه موقت بندرعباس به فرارسیدن هفته بسیج و جایگاه این نهاد مردمی در جامعه و کشور اشاره کرد و افزود: این نیرو که از یادگارهای بی ‌بدیل و ماندگار حضرت امام خمینی (ره) است، متشکل از نیروهایی مقتدر و مردمی است که همواره برای این آب و خاک و نظام مقدس جمهوری اسلامی کار کرده‌اند.
حسینی‌ پور در بخش دیگری از خطبه ها افزود: امروز شاهد همکاری و دوستی برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی هستیم که باید گفت این ‌ها خیانت به جهان است چرا که همین رژیم کودک کش میلیون‌ ها مسلمان را در گوشه و کنار منطقه یا به حصر درآورده یا کشته است.
7198/7408
خبرنگار : فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.