به گزارش ایرنا، سلیمان رنجبری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه ای قشم و در جمع خبرنگاران افزود: این آموزش ها در 9 مرکز ثابت و سیار در شهرها و روستاهای شهرستان و نیز سه آموزشگاه تحت نظر سازمان منطقه آزاد قشم ارائه شد.
وی ادامه داد: در این مدت 210 بانو در روستاهای شهرستان در رشته های خیاطی، گلدوزی و صنایع دستی و سنتی قشم آموزش داده شدند.
رنجبری تصریح کرد: هم اکنون 105 نیروی مستمری بگیر بیمه بیکاری نیز با هدف جذب در بازار کار از برنامه آموزش فنی و حرفه ای برخوردار شده اند.
وی افزود: این افراد در رشته های برق ساختمان، برق صنعتی، مکانیک ماشین های سبک، لوازم سرد کننده و لوله کشی ساختمان مشغول کسب مهارت هستند.
به گفته مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم، مستمری بگیران بیمه بیکاری با اخذ گواهینامه کسب مهارت در هر یک از رشته های یاد شده و با معرفی اداره تعاون، کار و رفاه سازمان منطقه آزاد قشم به صندوق کار آفرینی می توانند از وام های 100 تا 500 میلیون ریالی خوداشتغالی با کارمزد 4 درصد استفاده کنند.
وی افزود: در راستای سیاست جایگزینی نیروهای فنی ایرانی به جای نیروهای خارجی در شرکت های صنعتی قشم 30 نیروی کار وابسته به یک واحد صنعتی حوزه چوب در حال گذراندن دوره های استاد کاری هستند و پس از کسب مهارت به جای نیروهای استاد کار خارجی مشغول به کار می شوند.
رنجبری اظهار کرد: همچنین 300 نفر نیروی علاقمند به دوره های آموزش فنی و حرفه ای در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر این مرکز در 6 کارگاه آموزشی مشغول کسب مهارت هستند.
9 مراکز فنی و حرفه ای و سه آموزشگاه جوار کارگاه زیر نظر سازمان منطقه آزاد قشم در این شهرستان فعالیت می کنند.
هم اکنون 170 نفر مستمری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.