به گزارش خبرنگار ایرنا؛ داود ناصری امید روز سه شنبه در آئین اعطای گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای به مددجویان زندان مرکزی کرمانشاه از زندانیان خواست از فرصت به وجود آمده در مراکز زندان ها در راستای مهارت آموزی استفاده کنند.
او یادآور شد که دارندگان گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای با استفاده از این مدرک معتبر و دریافت تسهیلات اشتغالزایی پس از خروج از زندان برای خود شغل مناسب فراهم نمایند.
او آمادگی این اداره کل را برای ارائه آموزش ها در قالب دوره های پودمانی نیز اعلام کرد و گفت: می توانیم مدارک تحصیلی معتبر در حد دیپلم و فوق دیپلم به زندان ها اعطا کنیم.
وی در ادامه سخنان خود از بیکاری به عنوان مهمترین معضل کشور نام برد و دغدغه مسئولان نظام را ایجاد شغل و رفع بیکاری اعلام کرد و گفت: یکی از راهکارهای اصلی ایجاد اشتغال در کشور توجه ویژه به آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای است.
ناصری امید، آموزش به افراد جویای کار، آموزش در راستای تثبیت شغل و ارتقای مهارت ها و ارزیابی و سنجش بازار کار و تربیت نیروی انسانی براساس این نیازها را از جمله وظایف اداره کل فنی و حرفه ای ذکر کرد.
او آموزش به زندانیان را یکی از اولویت های کاری فنی و حرفه ای استان ذکر کرد و گفت: در سه سال اخیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در زمینه آموزش به زندانیان رتبه برتر کشور را کسب کرده است.
در این مراسم گواهینامه فنی و حرفه ای به صورت نمادین به 10 تن از زندانیان اعطا شد.
آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 210 آموزشگاه فعال بخش خصوصی و 25 مرکز دولتی ارائه می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که نرخ بیکاری 18 درصدی آن در فصل تابستان امسال رتبه دوم بیکاری را در کشور دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.