به گزارش خبرنگار ایرنا، قدرت الله فلاح نژاد روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان در سالن جلسات فرمانداری سهم اشتغالزایی سلسله در سال 95 را یکهزارو611 فرصت شغلی عنوان کرد و افزود: بیشترین ایجاد اشتغال برای شهرستان در بخش خدمات در نظر گرفته شد و در بخش صنعت و معدن که ایجاد شغل نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد کمترین رشد را داشتیم.
وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های شهرستان برای اشتغالزایی اظهار کرد: توجه به اشتغال مولد و پایدار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تمام دستگاه های اجرایی شهرستان باید برای ایجاد تعهدات اشتغال خود تلاش کنند.
فرماندار سلسله با اشاره به سرمایه گذاری 6 هزار و 409 میلیارد تومانی استان لرستان در سند اشتغال و سرمایه گذاری افزود: از این مجموع 271 میلیارد تومان به شهرستان سلسله اختصاص یافته که معادل 4.24 درصد کل سرمایه گذاری استان است.
وی با اشاره به بسته حمایتی 20 هزار میلیارد تومانی وزیر کار که در سفر اخیر وی به استان لرستان جزو مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان بود، عنوان کرد: بر اساس تقسیم بندی اولیه 729 میلیارد تومان سهم استان لرستان بود که وزیر کار قول مساعد داد که این رقم به هزار میلیارد تومان افزایش یابد و بر اساس توزیع اعتبارات بر اساس جمعیت شهرستان انتظار می رود که حداقل 50 میلیارد تومان از این بسته حمایتی به شهرستان سلسله اختصاص یابد.
فلاح نژاد اظهار داشت: عملکرد اداره جهاد کشاورزی شهرستان با فراهم کردن 50 درصد تعهدات اشتغالی سال جاری خود شایسته قدردانی است و باید سایر دستگاه های شهرستان نیز تلاش کنند تا ظرف مدت باقی مانده تعهدات اشتغالی خود را اجرایی کنند.

** سالانه 364 نفر به بیکاران شهرستان افزوده می شود
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سلسله نیز در این نشست با اشاره به اینکه ثبت بیکاران در موسسه کاریابی شهرستان از سال 85 تا 94 در شهرستان روند کاهشی داشته است، عنوان کرد: 70 درصد بیکاران شهرستان 15 تا 34 سال سن دارند که جمعیت جوان شهرستان را تشکیل می دهند.
سعید باقری فر افزود: 65 درصد ثبت نام کنندگان فاقد مهارت و 35 درصد دارای مهارت هستند که این امر ضرورت حضور بخش فنی و حرفه ای را برای مهارت آموزی نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه برنامه های موازی و خاصی برای اجرایی شدن اشتغال و رفع معضل بیکاری توسط دولت در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون تنها 9 دستگاه از مجموع 26 دستگاه شهرستان تعهدات اشتغال خود را در سامانه ثبت اشتغال ثبت کرده اند که در این میان عملکرد اداره جهاد کشاورزی شهرستان با ایجاد 216 فرصت شغلی قابل قدردانی است.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.