به گزارش خبرنگار ایرنا، حاتم شاکرمی عصر دوشنبه در دومین نشست شورای اداری استان تهران که در سرای شهدای مدافع حرم استانداری برگزار شد، افزود: در همین مدت (بهار 96) متوسط نرخ بیکاری در کشور 12.6 درصد بود.
به گفته این مسئول نرخ بیکاری در استان تهران در سال های 94 و 95 با همه نوساناتی که وجود داشت، نسبت به میانگین کشوری پایین تر بود مثلا بیکاری در کشور 12.6 درصد بود اما رقم بیکاری در استان تهران 11.6 درصد بوده است.
شاکرمی همچنین نبود مهارت را از مشکلات اصلی بیکاران در استان تهران برشمرد و گفت: در سال 94 و از میان 98 هزار و 169 ثبت نام کننده بیکار، 82 هزار و 469 نفر بدون مهارت های لازم برای ورود به بازار کار بودند یعنی فقط 16 درصد کل ثبت نام کنندگان دارای مهارت های لازم بوده اند.
وی ادامه داد: در سال 95 و از مجموع 109 هزار و 479 بیکار ثبت نام کننده حدود 84 هزار و 299 نفر (77 درصد کل ثبت نام شده ها) بدون مهارت لازم بودند.
شاکرمی در پاسخ به سئوال استاندار تهران که برای مهارت آموزی بیکاران فاقد مهارت چه تدابیری اندیشیده اید، اظهار کرد که افراد بدون مهارت را به مراکز فنی و حرفه ای و شرکت های مهارت آموزی طرف قرارداد این سازمان معرفی کرده ایم.
وی با اشاره به برنامه اشتغال فراگیر در استان تهران، اظهار کرد که برای اجرای مناسب این برنامه سه محور کارورزی و مشوق های بیمه ای، مهارت آموزی و تکاپو را در دست اجرا داریم.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243/6539//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.