به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا درویش نژاد عصر شنبه در نشست برنامه ریزی هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: آنچه بیشتر در فضای مجازی نشر و گسترش می یابد، مسایل حاشیه ای و غیرضروی است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با کتاب به عنوان یک میراث فرهنگی عظیم نیست.
وی با تاکید بر انجام برنامه ریزی و اتخاذ راهکارهای کاربردی به منظور سوق دادن مردم به سمت کتاب و کتابخوانی، افزود: همه ما باید به این باور برسیم که کتاب نقش بسیار مهمی در اصلاح جامعه و کاهش آسیب ها دارد و باید با این میراث عظیم فرهنگی ارتباط خوبی داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تاکید بر پرهیز از متمرکز شدن برنامه ها در حوزه کتابخوانی در حد فعالیت های دولتی، گفت: کسی که کتاب می خواند دیدگاهش نسبت به دنیا عوض می شود و با نگرش بهتر و آگاهانه به سراغ زندگی و مشکلات می رود و آرامش بهتری را تجربه می کند.
درویش نژاد خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه در کشور ما پنج دقیقه و در سایر کشورها حداقل 10 برابر این رقم است و اگر برنامه ریزی ها با مشارکت مردم باشد ، شاهد تحول خوبی در این حوزه خواهیم بود.
وی بر ایجاد تنوع و خلاقیت در برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت : باید از اجرای برنامه های تکراری در این هفته پرهیز و از طرح های خلاقانه و جدید برای تاثیر بر روی عموم مردم استفاده کرد .
این مقام مسئول اظهار کرد: ایجاد ایستگاه های مطالعه در مناطق پر رفت و آمد ، ایجاد کتابخانه های کوچک در بخش های مختلف شهر ، برگزاری کارگاه های مطالعه و مسابقات کتابخوانی در مدارس و همچنین تولید برنامه با موضوع کتاب و مطالعه از طریق صدا و سیما می تواند به افزایش سرانه مطالعه و گرایش مردم به کتابخوانی موثر باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان توجه به کتابخانه های روستایی را ضرورت دانست و افزود : باید در تمام روستاها کتابخانه ها را توسعه و افزایش دهیم زیرا استعدادهای فراوانی در این مناطق است که با مطالعه و کتابخوانی شکوفا می شود.
لازم به ذکر است، 20 تا 26 آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.
6048/7198
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.