به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان روز دوشنبه درشروع به کار این جشنواره به خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره مذکور به دبیری مهدی یارمحمدی در بخش رقابتی «فیلم‌های مستقل تجربه‌گرا»، بخش «زیباترین رؤیاها» (ویژه فیلم‌های مرتبط با هرمزگان و فیلمسازان هرمزگانی)، بخش مقاله سینمای تجربه‌گرا، بخش «بین‌الملل» شامل؛ «مروری بر بهترین فیلم‌های کوتاه تجربی جهان در جشنواره کن ٢٠١٦» و «مروری بر فیلم‌های کوتاه تجربی تاریخ سینمای جهان» برگزار می شود.
علیرضا درویش نژاد ادامه داد: جشنواره فیلم مستقل «خورشید» به‌ عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه ‌گرا در کشور به منظور حمایت از سینمای مستقل با ساختار تجربه‌گرا و خلاقانه و تأکید بر ضرورت گسترش تولید این آثار ارزشمند و معرفی این سینما به‌ عنوان سینمای مبتنی بر اندیشه و خلاقیت، به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: آینده از آن فیلمسازان اندیشمند است و جشنواره خورشید به عنوان تنها جشنواره ویژه فیلم های تجربی در ایران در رسیدن به این اهداف تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: در ششمین جشنواره مستقل فیلم خورشید 40 فیلم داخلی، 8 فیلم خارجی و 15 فیلم تجربی تاریخ سینمای جهان به نمایش درمی آید.
درویش نژاد تصریح کرد: فیلم‌ ها از ساعت 17 عصر در 4 نوبت به روی پرده می‌رود و علاقمندان می‌توانند برای تماشای آن‌ها بلیت را از تالار شهید آوینی یا از سایت mousika.ir موزیکا دات آی آر تهیه کنند.
ششمین جشنواره مستقل فیلم خورشید تا 23 شهریور ماه در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می‌شود.
در این جشنواره علاوه بر نمایش فیلم، کارگاه آموزشی درباره سینمای مستقل و تجربه گرا، ساختار شناسی سینمای تجربه گرا و برنامه سازی شخصی نیز صبح‌ها برگزار می‌شود.
7198/ 6048
خبرنگار : فاطمه حسینی ** انتشاردهنده : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.