به گزارش سه شنبه شب ایرنا، سید سعید شاهرخی در بازدید از یازدهمین نمایشگاه کتاب قزوین افزود: کتاب حاصل تفکر،اندیشه و مطالعه است و امروز به آن به شدت نیازمند هستیم و اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم به لحاظ فرهنگی در آینده شکست خواهیم خورد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سطح شهرهای مختلف، اظهار کرد: این رویداد بزرگ فرهنگی در کنار یادآوری دوباره کتاب به مردم سبب می‌شود تا صاحبان قلم و شخصیت‌های فرهنگی در کنار یکدیگر جمع شوند و به هم افزایی برای تولید و نشر اثار فاخر بپردازند.
شاهرخی ادامه داد:این تمرکز صاحبان قلم و فعالان عرصه چاپ و نشر در یک مکان می‌تواند بار مثبت فرهنگی و اثرات خوبی را برای فرهنگ و حوزه کتاب به همراه داشته باشد.
این مسئول افزود: باید تلاش شود تا در حاشیه این نمایشگاه‌ها از صاحبان قلم و اندیشه قدردانی و تجلیل به عمل آید تا موجب دلگرمی این افراد شده و مقام ارزشمند این قشر برای شهروندان به ویژه نسل جوان یاداور شود .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این بازدید گفت: انس با کتاب را باید نشانگر فخر فرهنگی هر جامعه دانست و باید اذعان کرد کتاب غذای فرهنگی جوامع است.
اکبر اسکندری نژاد افزود: اگر بپذیریم کتاب عمود خیمه فرهنگ است، بی شک برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند بزرگترین رویداد فرهنگی تلقی می شود.
اسکندری نژاد تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه های کتاب در استان ها می تواند ارتباط موثری بین ناشران و لایه های مختلف جامعه ایجاد کرده و جامعه را با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشتی دهد.
وی یادآور شد: یارانه کتاب در آخرین نمایشگاه قزوین که در سال گذشته برگزار شد، سه میلیارد ریال بود که در این نمایشگاه به پنج میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تصریح کرد: برای اینکه فضای نمایشگاه این دوره از فروش کتاب خارج شود، برنامه های جانبی متنوع و نشست های علمی و پژوهشی مختلفی را نیز تدارک دیده ایم.
اسکندری نژاد خاطرنشان کرد: هر ساله متحمل تشریفات خاصی برای واگذاری بن های تخفیفی می شدیم اما در نمایشگاه این دوره علاقه مندان به شکل مستقیم به بانک شهر مستقر در نمایشگاه مراجعه می کنند و با ارائه شماره ملی خود بن دریافت می کنند.
١٧٢ ناشر مستقل، ٨٣ ناشر نمایندگی، ٤٣ ناشر فروش متمرکز استان و ١٦ ناشر از استان قزوین در قالب ٢٠٢ غرفه در یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین که از امروز سه شنبه آغاز به کار کرده است، حضور دارند.
یازدهمین نمایشگاه کتاب قزوین تا هفتم اسفند ماه سال جاری در شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین دایر است.
7389/ 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشاردهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.