به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون همتی بعد ازظهر یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که در منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در بندرعباس برگزار شد، افزود: وجود مدیران بومی می‌تواند در رایزنی ها برای ایجاد اشتغال نیروی کار استان موثر باشد.
رییس کارگروه تسهیل و رفع مواند تولید تصریح کرد: باید با نیازسنجی واحد‌های تولیدی توسط ادارات کل کار و رفاه اجتماعی و فنی حرفه ای، برای آموزش نیروهای بومی اقدام شود تا مشکل اشتغال هرمزگانی‌ها و یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم حل شود.
وی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار توسط منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، اظهار کرد: باید با جذب سرمایه‌گذار ظرفیت‌های استفاده نشده منطقه ویژه خلیج فارس فعال شود.
استاندار هرمزگان همچنین تاکید کرد: تمامی پرونده های قضایی واحدهای صنعتی و تولیدی، تشکیل شده توسط شرکت آب منطقه‌ای، بسته شود و مشکلات این شرکت با صنایع، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و حل و فصل شود.
استاندار هرمزگان پس از این نشست از واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در بندرعباس بازدید کرد.
در اطلاعات منتشره، دسترسی به راههای بین المللی چهارگانه با محوریت آبهای آزاد و راه آهن بین المللی، مجاورت با پالایشگاههای بزرگ نفت ستاره خلیج فارس، و بندرعباس، مجتمع بندری شهید رجایی، 2 نیروگاه بزرگ برق، آب شیرین کن ها، اسکله اختصاصی با ظرفیت 12میلیون تن تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی و فلزی مجهز به 32کیلومتر نوار نقاله(رفت و برگشت) و سامانه خودکار (مکانیزه) تخلیه واگن بعنوان بخشی از ویژگی های منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ذکرشده است.
این درحالی است که اسکله اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد نفتی، امضای قرارداد پنج ساله برای صادرات فرآورده های پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، آماده سازی سایت توسعه، استانداردسازی الگوهای زیست محیطی و تمدید گواهینامه های ایزو از موسسه های بین المللی بعنوان بخشی دیگر ازویژگی های این منطقه معرفی شده است.
در اطلاعات یادشده میزان اشتغال ایجاد شده دراین منطقه حدود12هزارنفر ذکر و پیش بینی شده؛ با بهره برداری کامل از طرح های در دست ساخت در برنامه ششم توسعه ازجمله توسعه صادرات فرآورده های نفتی و همچنین اعلام آمادگی تعدادی از شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری دراین منطقه اشتغال حدود دو برابر افزایش یابد.
در استان هرمزگان 6 منطقه ویژه اقتصادی به نام های قشم، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، بندر شهید رجایی، کشتی سازی خلیج فارس، منطقه انرژی بر پارسیان (غرب استان) و منطقه ویژه اقتصادی لاوان ( نفتی) و همچنین 2 منطقه آزاد تجاری کیش و قشم فعالیت دارند و با موافقت هیات دولت منطقه آزاد صنعتی و نفتی جاسک نیز به تازگی اضافه شده است.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس (ازواحدهای وابسته به ایمیدرو زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت) در 13کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.