علی حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته تعاون، افزود: از مجموع 55 هزار نفر جمعیت محلات با در نظر گرفتن شرکت تعاونی سهام عدالت 35 هزار نفر و بدون این شرکت 13 هزار نفر در قالب تعاونی‌ها در حال فعالیت هستند.
وی اظهارکرد: فرهنگ کار جمعی، همبستگی، مشارکت و وحدت در محلات نهادینه شده است به طوری که 25 درصد اقتصاد این شهرستان در شرکت تعاونی ها مدیریت می شود.
وی ادامه داد: نهادینه شدن فرهنگ تعاون در محلات کلید رونق اقتصادی این خطه شده و الگویی موفق در زمینه تعاون و اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی در کشور محسوب می شود.
حسن زاده افزود: در این شهرستان 470 شرکت تعاونی راه اندازی شده که از این تعداد 270 شرکت تعاونی فعال و 13 هزار نفر عضو تعاونی هستند.
وی اظهارکرد: از 75 معدن فعال محلات ،30 معدن معادل 40 درصد و از 250 واحد فراوری سنگ 45 واحد فراوری سنگ در قالب تعاونی فعال است.
حسن زاده ادامه داد: 6 هزار نفر در این واحدهای فراوری مشغول به کار هستند که یک هزار و 500 فرصت شغلی آن در بخش تعاون ایجاد شده است.
وی اظهارکرد: 2 شرکت تعاونی بزرگ در بخش گل و گیاه و یک شرکت تعاونی نیز در بخش صادرات ماهی زینتی در این شهرستان فعالیت می کنند.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات ادامه داد: شرکت توسعه و عمران شهرستان با 2 هزار و 30 عضو در سال گذشته تشکیل و مراحل ثبت آن در حال نهایی شدن است.
وی ادامه داد: دومین شرکت، شرکت تعاونی نمایشگاه گل محلات که اسفند ماه پارسال تشکیل شد و با وجود محدودیت زمین به خاطر اهمیت موضوع زمینی برای احداث نمایشگاه گل در اختیار این شرکت تعاونی قرار گرفت و سرمایه این شرکت اکنون به 15 میلیارد ریال رسیده و قابلیت افزایش سرمایه تا 50 میلیارد ریال را خواهد داشت.
رئیس تعاون ، کار و رفاه اجتماعی محلات گفت: تعاون شهر و تعاون روستا از برنامه های راهبری امسال است که برای افزایش اشتغال و سودآوری راه اندازی می شوند.
حسن زاده افزود: در هر روستای این خطه یک شرکت تعاونی راه اندازی می شود که تهیه مواد اولیه، بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی و دامی در دستور کار این شرکت قرار می گیرد.
وی بیان کرد: در تعاون شهری نیز در شرکت تعاونی توسعه و عمران شهر محلات دورنمای خوبی برای مشارکت مردم در طرح های عام المنفعه ترسیم شده است.
وی ادامه داد: طرهای احیای بافت فرسوده یک هکتاری، احداث زمین چمن مدرن و سیستم آبیاری نوین این زمین از طرح های در دست اجرای این شرکت است که با مشارکت مردم بدون اعتبارات دولتی در حال اجرا است.
حسن زاده بیان کرد: رویکرد شرکت های تعاونی محلات این است که بدون تکیه بر اعتبارات دولتی بلکه با سرمایه های خرد مردم برای عمران، توسعه، ایجاد اشتغال به فعالیت اقتصادی بپردازند.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت سات و قطب تولید گل و گیاهان زینتی، ماهی زینتی و سنگ نمای کشور محسوب می شود.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.