دکتر فاطمه دباغ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کالاهای سلامت محور به طور مستقیم با سلامت افراد جامعه ارتباط دارد و از همین رو وزارت بهداشت نظارت و حساسیت ویژه ای بر این بخش دارد.
وی تاکید کرد: در همین راستا ورود هرگونه کالای سلامت محور از جمله داروها، تجهیزات و ملزومات پزشکی ، شیرخشک ، مکمل های دارویی و دیگر اقلام از طریق بازارچه های مرزی و ملوانی در استان هرمزگان ممنوع است.
وی دباغ با تاکید بر برخورد با ورود غیرقانونی کالاهای سلامت محور از سوی دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: البته موفقیت در این مسیر نیازمند همکاری و همراهی دستگاههای نظارتی و همکار از جمله گمرک، صنعت معدن و تجارت، نیروی انتظامی، دریابانی، اتاق اصناف، تعزیرات نیز می باشد.
معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت با هدف نظارت بر زنجیره تامین و توزیع و عرضه محصولات سلامت محور و نیز تسهیل و تسریع فرایند واردات کالای سلامت محور اقدام به طراحی و اجرای سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالا (TTAC) کرده است.
با اجرای این سامانه نظام رهگیری و ردیابی محصولات، پایش و کنترل کیفی و کمی و همچنین ایجاد سیستم واکنش سریع و فراخوان محصولات نامعتبر در سراسر کشور، عملی خواهد شد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.