به گزارش ایرنا، ابراهیم رستم گورانی در این نشست افزود: این طرح توسط مهندسان مشاور شهر و اندیشه پارس تهیه شده و براساس بررسی های انجام شده، جمعیت شهر سیریک در سال 1390 برابر با چهارهزار و 140 نفر بوده که باتوجه به قرارگیری این شهر در حوزه توسعه طرح مکران و جذب بالای جمعیت در سال های آینده، در سال 1404 با نرخ رشد پیشنهادی12/13 به 23 هزار و 251 نفر می رسد.
وی بیان داشت: رویکرد قالب شهر سیریک با تاکید بر گسترش فعالیت های بازرگانی و گردشگری و به عنوان مرکز فعالیت های مختلط شهر دیده شده و مساحت محدوده شهر برابر785 هکتار پیشنهاد گردیده است.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان اظهارکرد: بندر سیریک به عنوان دروازه مکران دارای اهمیت راهبردی، موقعیت بازرگانی، صیادی و بندرگاهی بوده که تصویب این طرح در آینده می تواند در اجرای برنامه های توسعه و رشد و بالندگی این شهر و همچنین خطه ساحلی استان نقش مهمی ایفا کند.
رستم گورانی ادامه داد: پس از اظهارنظر اعضای کمیسیون مقرر شد طرح تفصیلی بندرسیریک پس از بررسی دوباره و انجام اصلاح نهایی توسط مهندسان مشاور در نشست های بعدی کمیسیون ماده پنج قانون شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح تفضیلی بندر سیریک گام موثری در راستای اجرای برنامه های عمرانی و فعالیت های اجرایی شهری در این شهر خواهد بود.
شهرستان سیریک در 175 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و دارای سه شهر سیریک ، بندر کوهستک و گروگ و 75 روستاست.
این شهرستان با 120 کیلومتری نوار ساحلی و با آب و هوای معتدل در فصل بهار ، دروازه طلایی مکران لقب گرفته است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.