به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد پهلوانی پنجشنبه در مراسم آغاز اجرای این طرح قرانی افزود: محتوای آموزشی این طرح شامل روخوانی و روان خوانی، حفظ و مفاهیم 2 سوره مبارکه ملک و واقعه است.
وی بیان داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان، 30 آیه‌ سوره ملک به تعداد روزهای ماه مبارک انتخاب شده و هر آیه در یک روز برنامه ‌ریزی شده است.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان اظهارکرد: سوره 96 آیه ای واقعه هم مطابق با سال 1396 و با محوریت سبک زندگی قرانی و اقتصاد بعد از عیدفطر در فصل تابستان امسال اجرا می شود.
پهلوانی اضافه کرد: غنی ‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ ها در مراکز فرهنگی و قرآنی، تشویق و ترغیب علاقه مندان جهت انس با آیات قرآن کریم، زمینه سازی جهت دستیابی به منویات مقام معظم رهبری درخصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، گفتمان سازی و تدبر در قرآن کریم، مشارکت و هم افزایی در اجرای برنامه های قرآنی با سایر نهادها و دستگاه های قرآنی از اهداف طرح قرآنی 1451 است.
وی گفت: کلاس های آموزش روخوانی و روانخوانی، جزء خوانی، محافل انس با قران، مسابقات قرآنی، تلاوت نور، تفسیر روزانه قران از دیگر برنامه های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در ماه مبارک رمضان است.
نخستین طرح ملی قرانی در سال 85 با نام 1441 آغاز و دهمین دوره آن نیز در سال 95 با نام 1450 با محوریت سوره حدید پایان یافت و طرح 1451 در سال 96 هم با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان پیش از فصل تابستان پایان می‌یابد با محوریت 2 سوره (ملک و واقعه) در ماه مبارک رمضان و ایام تابستان از 6 خردادماه تا اول شهریورماه جاری برگزار می شود.
سوره محوری ماه مبارک رمضان سوره‌ ی 30 آیه‌ای ملک به تعداد روزهای ماه مبارک انتخاب شده است و هر آیه در یک روز برنامه‌ریزی شده است. سوره محوری فصل تابستان هم که از پس از عید فطر اجرا می‌شود، سوره مبارکه واقعه است؛ این سوره 96 آیه‌ای مطابق با سال 1396 و با محوریت سبک زندگی قرآنی و اقتصاد انتخاب شده است.
این طرح قرآنی از 10 سال پیش در فضای رسانه ملی با محوریت شبکه قرآن به جهت غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در فصل تابستان اجرا شد و عنوان این طرح نیز بر اساس تعداد سال‌های نزول قرآن نامگذاری شد.
7195/2094
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده:هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.